۱۰ مرداد ۱۳۸۸

دستگیری سه گردشگر آمریکایی توسط ایران

به گزارش شبکۀ تلویزیونی سی ان ان، سه گردشگر آمریکایی که از طریق مرز کردستان عراق وارد ایران شده بودند توسط مقامات این کشور دستگیر شدند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که سفارتخانۀ این کشور در بغداد از این موضوع آگاه است و سرگرم تحقیق در مورد آن است. شبکۀ تلویزیون آمریکایی سی ان ان به نقل از یکی از مقامات کردستان عراق گزارش کرده است که این سه آمریکایی در منطقۀ پُرگردشگر "احمد آوا"ی کردستان عراق دستگیر شده اند که در آن مرز میان ایران و عراق به روشنی مشهود نیست.
به گفتۀ یک مقام کرد عراقی، این سه گردشگر به یکی از همراهان شان در هتل تلفن کرده و گفته اند که راه خود را گم کرده و به محاصره نظامیان ایرانی درآمده اند.
پیشتر یک مقام پلیس مرزبانی کردستان عراق گفته بود که سه شهروند غربی پس از عبور از مرز توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شده اند.
"احمدآوا" در ٩٠ کیلومتری شمال شرق سلیمانیه واقع شده و دومین شهر بزرگ کردستان عراق است. به گزارش سی ان ان پلیس گردشگری منطقه به این سه تن هشدار داده بود که در نزدیکی مرز ایرانی هستند و به دلیل ملیت شان و با ملاحظۀ وضعیت تنش آلود منطقه دست به کار خطرناکی می زنند.
خبرگزاری فرانسه چنین تفسیر کرده است که دستگیری این سه تن می تواند مورد بهره برداری تبلیغاتی حکومت محمود احمدی نژاد قرار بگیرد.
این دستگیری ها سه روز پس از کنترل اردوگاه سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق توسط نیروهای نظامی این کشور صورت می گیرد که طی آن ١١تن کشته و ٣٠٠ تن زخمی و ٥٠ تن دیگر دستگیر شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: