۵ تیر ۱۳۸۸

تحول در جنبش اعتراضی : ریسک ناپذیر ها هم وارد می شوند .

با تشدید خشونت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی علیه تظاهر کنندگان و جلوگیری از تشکیل هر گونه تجمع ، جنبش اعتراضی مردم تحول یافته و در کنار تظاهرات خیابانی فعالیت های مخفیانه نیز رواج پیدا کرده است ، فعالیت هایی که خطر کمتری برای مبتکرین آنها به دنبال دارند ولی سبب می شوند تا دولت فراموش نکند که خشم و نارضایتی مردم به جای خود باقیست.
در این چهارچوب قرار است امروز هزاران بادکنک سبز و سیاه به یاد "ندا" که به یکی از نماد های اصلی جنبش اعتراضی و همچنین خشونت های رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شده است ، و همچنین برای ادامه موج اعتراضات در آسمان تهران رها شوند.
همچنین پس از جلوگیری مأموران دولتی از راه اندازی فرآیند اعتصاب در بازار تهران ، قرار است شهروندان همراه با خاواده خود به بازار بروند تا با ازدیاد جمعیت کوچه های تنگ بازار مسدود شده ، در نتیجه کسب و کار در بازار متوقف شود.
از سوی دیگر نیز قرار است بسیاری از مردم ظهر امروز با براه انداختن تمامی وسائل برقی خود سبب ایجاد اختلال و قطع برق در شبکه سراسری شوند.
گرچه به دلیل ممنوعیت های فراوان از جمله فیلتر شدن سایت ها ، قطع شدن شبکه تلفن همراه ، پایین آوردن سرعت شبکه اینترنت و بسیاری محدودیت های دیگر توسط مأمورین جمهوری اسلامی ، ابتکار عمل معترضین از هماهنگی های لازم برخوردار نیست ، ولی بدون شک موج اعتراضی زیر زمینی عظیمی در ایران ، در حال رشد است.

حسن خمینی همراه با معترضین .

خبرگزاری «ریا نووستی» : “حسن خمینی” نوه امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به اپوزیسیون پیوسته و پیشنهاد داد که فعالان لیبرال را در آرامگاه امام خمینی، پدربزرگ خود در جنوب تهران جمع کند که این چالشی بزرگ برای حکومت کشور است.به گزارش «ریا نووستی» از روزنامه روسی ایزوستیا، آیت الله علی منتظری که طی 8 سال اخیر بخاطر انتقادات خود از مقامات کشور تحت بازداشت خانگی می باشد نیز به حمایت از مخالفین احمدی نژاد برخاسته است. منتظری خواستار تشکیل “دولتی راستگو شد که بتواند کشور را از بحران کنونی خارج کند”. وی به آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد هشدار داد که “اگر رژیم های مقتدر تظاهرات عادلانه مردم را سرکوب کنند، سقوط خواهند کرد”.

نحوه تهیه گاز برای بالا فرستادن بادکنک در روز جمعه ساعت 1 بعد از ظهر



چنته یا اسید لوله بازکن + آلومنیوم +کمی آب +شیشه نوشابه+چندتا بادکنک (باریختن کمی آب داخل شیشه و سپس


آلومنیوم و سپس اسید یا چنته.گاز برای بادکنک هوا کردن آماده است...........


به نقل از وبلاگ ندای آزادی :

!اول اينكه سعي كنين يك متر شلنگ گاز به سرلوله ي گاز وصل كنين و اين شلنگ رو بذارين داخل بادكنك و درحاليكه شلنگ داخل بادكنكه ، سر بادكنك رو محكم با دستتون بگيرين تا گازها بيرون نياد !
قبل اينكه بخواين گاز رو بذارين داخل بادكنك بايد حتما بادكنك رو لااقل اندازه ي يك گريپ فورت بزرگ با نفستون بادكرده باشين ! دوستاي گلم اگه بعداين كه بانفستون بادكنكو بادكردين و شلنگ گازو گذاشتين توش و ديدين باد نميشه بدونين كه مقدار هوايي كه بانفس فرستادين داخل بادكنك كمه ! دوباره و اينبار مقدار بيشتري بادكنكو با نفس پر كنيد !
واسه اون دوستي كه ميگه بادكنكش سنگينه وهوا نميره بايد بگم عزيزماحتمالا مشكل ازينجاست كه شما به اندازه كافي گاز داخل بادكنك نكردين بايد داخل بادكنك اونقدر گاز بكنين كه لحظه اي برسه كه حس كنين بادكنك داره ازدستتون كنده ميشه وسبك شده و بسمت هوا ميره ! اون موقعست كه ميتونين شير گاز رو ببندين و فورا سر بادكنك رو بانخ محكم كنيد !
ودرنهايت بستن نوارهاي سبز ترجيحا شبرنگ به ته بادكنك فراموش نشه !اين بادكنكها حالا حالاها توي آسمون ميمونن و خيلي كم پيش مياد بتركن واين نواراي شبرنگ باعث ميشه توي شب باپرواز بادكنكها دراسمون صحنه قشنگي بوجود بياد !
گاز شهری سبک تر از هوا است و بنابراین مثل هلیم عمل می کند و بادکنک به هوا خواهد رفت . اگر بادکنک سبز نیست بهتر است به آن روبان سبز ببندیم .
بادکردن بیش از حد این بادکنک ها منجر می شود بادکنک ارتفاع زیادی بگیرد و هم از دیدرس دور شود و هم این که در ارتفاع بالا به دلیل افت فشار هوا بترکد . البته اگر زیاد بالا برود هم به تدریج و با نشتی تدریجی گاز پائین خواهد آمد . به هرحال بهتر است خیلی بادش نکنیم .
دوم این که مواظب باشید . در مجاورت این بادکنک ها و موقع پر کردنش سیگار نکشید . مهمتر از همه به هیچ عنوان از گاز کپسول ( بوتان و مشابه ) استفاده نکنید چون بسیار خطرناک است . از گازهائی مثل گاز فندک و هر نوع گاز مایع دیگر به هیچ وجه استفاده نکنید .
سوم این که می شود چند تا بادکنک را به هم بست و چیزی شبیه به پوستر و..را با آنها هوا کرد . در نهایت هم این کار را روز انجام دهید !
اميدوارم مشكل خاصي ديگه پيش نياد وهمه بتونين بطور گسترده اينكارو انجام بدين ! بازم اگه سئوالي بود درخدمتم !

اعتصاب و اعراض شدید در بازار تبریز


انالله واناالیه راجعون
ملت شریف وتاریخ ساز آذربایجان”فرزندان غیورستارخان ، خیابانی ومجتهدشهید آیت الله العظمی شریعتمداری اکنون که جان ومال وناموس مسلمین پامال چکمه پوشان لبنان وفلسطین شده وزنان وکودکان برحق ایران درمقابل باتومها ومسلسلهای یک یهودی زاده بی نصب بنام احمدی نژادقتل عام میشوند با فتوای امروز آیت الله العظمی منتظری حجت برمردم آذربایجان نیز اتمام وبراساس مصالح ملیه وشرعیه به قیام طرفداران حق میپیوندیم وبنابر عرف صنوف امشب فضای آذربایجان را با الله اکبرشبانه معطر وروز پنجشنبه چهارتیرماه نیز درعزای ملی با اعتصاب وبستن بازار ونصب پرچمهای سیاه حسینی بر سر در مغازه ها می آویزیم /




نصرمن الله وفتح قریب /




بازاریان تبریز/.

نيروهای امنيتی غروب پنج شنبه با يورش به دفتر حزب کارگزاران سازندگی اقدام به تفتيش دفتر اين حزب سياسی کردند.
ماموران امنيتی که برای اين کار حکم دادستانی به همراه داشتند حاضرين در ساختمان را در طول زمان حضورشان در اتاقی محبوس کرده و پس از تفتيش، بسياری از مدارک و کامپيوترهای حزب کارگزاران سازندگی را ضبط کرده و با خود بردند.
تفتيش دفتر حزب کارگزاران سازندگی در حالی صورت می گيرد که محمد عطريانفر و هدايت آقايی دو عضو شورای مرکزی اين حزب و جهانبخش خانجانی دبير استان تهران کارگزاران سازندگی در بازداشت به سر می برند.

شرایط اعطای مجوز تجمع توسط وزارت کشور به موسوی : تبعیض و توهین دیگری به مردم

کلمه - دفتر ارتباطات مردمي مهندس ميرحسين موسوي اعلام كرد: وزارت كشور امروز طي نامه اي با استناد به مقررات موجود، بررسي و صدور مجوز برگزاري تجمع سراسري را منوط به اعلام درخواست يك هفته پيش از برگزاري به صورت حضوري و با سپردن تعهداتي نموده است این نامه در حالی به دفتر ارتباطات مردمی مهندس موسوی ابلاغ شده است که در هفته های گذشته طرفداران آقاي احمدي نژاد دو راهپيمايي و تجمع بزرگ در تهران برگزار کردند و در این بین صدا و سيما با تبليغات گسترده اي حضور در آن را تشويق مي نمود و مسيرهاي راهپيمايي را مرتباً‌ تبليغ مي كرد. حال این سوال بی پاسخ مانده است که وزارت كشور چگونه توانسته مجوز تجمع هاي مذكور را در انطباق با مقررات مورد اشاره صادر نمايد؟ دفتر ارتباطات مردمی مهندس موسوی در پایان همچنین اعلام کرد: این دفتر كماكان دريافت مجوز برگزاري تجمع سراسري را پيگيري می کند.

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات


ما به استناد اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای راهبرد مسالمت‌آمیز و عاری از خشونت خود، برای چندمین بار از وزارت كشور، درخواست صدور مجوز قانونی برگزاری تجمع و یا راهپیمایی می‌كنیم.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیرامون حوادث بعد از انتخابات بیانیه‌ای صادر كرد.
در بخشی از این بیانیه خطاب به ملت ایران آمده است: ما آموخته‌ایم كه همیشه در شرایط سخت به خداوند توكل كنیم، با شما سخن بگوییم و در كنار شما باشیم و اكنون همان روز و همان شرایط است.
حماسه بزرگی كه شما در انتخابات 22 خرداد خلق كردید، بی‌نیاز از هر توصیفی است. آن مشاركت بی‌نظیر در استفاده از حق تعیین سرنوشت را خاضعانه ارج می‌نهیم و باری دیگر خداوند منان را شاكریم كه چنین آگاهی و بصیرتی به ملت ما عطا كرده و به ما توفیق داده است تا در چنین عصری در میان شما زندگی كنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: اما آنگونه كه دیدید و جهانیان هم نظاره كردند، عده‌ای بی‌اعتقاد به حقوق و موجودیت ملت، با آبروی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یادگار خمینی كبیر، بازی كردند و رای و اراده ملت را به سخره گرفتند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در این هنگامه سخت و در این كارزار نابرابر، اكنون و برای همیشه حمایت جدی، قاطع و مستمر خود از دیدگاه‌ها، مواضع و دغدغه‌های ملی و اسلامی جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در خصوص شیوه ناصواب برگزاری انتخابات اخیر را اعلام می‌كنیم و بر حقانیت اعتراض پای می‌فشاریم و همچون خود او سخت بر این باوریم كه باید تا احقاق كامل حقوق تضییع شده مردم در گستره قانون، ایستادگی كرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما تمامی دستگاه‌های مسوول در امر برگزاری انتخابات، از وزارت كشور و شورای نگهبان گرفته تا صدا و سیما را عامل رویدادهای فجیع و ناگوار اخیر می‌‌دانیم و از آنها می‌خواهیم تا به‌جای تهدید مكرر مردم و خط و نشان كشیدن برای شخصیت‌ها و احزاب سیاسی و فعالان فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه دانشجویان و جوانان، دست از توهین به غرور ملی ایرانیان بردارند تا آرامش از دست رفته مملكت بازگردد.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به استناد اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای راهبرد مسالمت‌آمیز و عاری از خشونت خود، برای چندمین بار از وزارت كشور، درخواست صدور مجوز قانونی برگزاری تجمع و یا راهپیمایی می‌كنیم.
منبع: ایلنا

محسن رضایی : منافع از دست رفته مردم را به آنها بازگردانیم ، همیشه با مردم بوده و با آنها خواهم ماند.

من از شکایت های شخصی خودم نسبت به انتخابات آن هم از شورای نگهبان منصرف شدم ولی این به معنای انصراف از پیگیری شکایتهای مردم و اجحافاتی که به نظام شد نیست، چنانچه در هفته های اخیر هم به مردم ظلم شده است و هم نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده است.به گزارش خبرنگار" تابناک" دکتر محسن رضایی با بیان جملات فوق در میان جمعی از طلاب حوزه های علمیه افزود: من شخصا از هیچ شخص و نهادی شکایت ندارم زیرا نیتم از ورود به این عرصه شخصی نبوده است که اکنون به دنبال پیگیری حقوق شخصی خودم باشم، اما ظلمهایی که در این مدت به مردم و نظام جمهوری اسلامی شده است را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.محسن رضایی که این سخنان را در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین در خصوص انصراف وی از شکایات انتخاباتی اش بیان داشت در ادامه گفت: من از مسیر قانونی، تمامی شکایت های مردمی و لطمات وارد شده به آنان و نظام را دنبال خواهم کرد و انشاالله تا به نتیجه رسیدنشان پیگیر خواهم بود، اما لازمه این کار این بود که بگویم من به دنبال منافع شخصی نیستم و باید در عمل ثابت می کردم به همین دلیل نامه منصرف شدن من از پیگیری شکایاتم به شورای نگهبان در واقع سلب جنبه شخصی از این شکایت بوده است اما به هیچ وجه از پیگیری مطالبات مردم و اجحافاتی که در این مدت به آنها شده است دست بر نخواهم داشت و اقدامات تمام کسانی که موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شده اند و به مردم ظلم کرده اند را پیگیری خواهم کرد. وی افزود: مسئله مهمتر از انتخابات جان، مال و ناموس مردم و اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی است که طی هفته های اخیر آسیب دیده و باید کاری کرد که جلوی این خسارات گرفته شود.دکتر رضایی در ادامه گفت: مگر ما نتیجه انتخابات را برای چه می خواستیم؟ مگر هدف ما از ورود به انتخابات به غیر از رفاه مردم، توسعه و امنیت کشور و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است؟ حال که به آبرو و جان و مال مردم آسیب وارد شده و حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی در داخل و خارج از آن خدشه دار گردیده است، جلوگیری از ادامه این وضعیت که به ضرر مردم و نظام تمام می شود مهمتر از نتایج انتخابات است و لذا باید برای رضای خدا صبر نموده و از منافع شخصی گذر کرده ولی منافع مردم و نظام را به صورت قانونی دنبال نمائیم، بنابراین من و نیروهای انقلاب وظیفه خود می دانیم که جلوی این خسارات را گرفته و از منافع شخصی خود بگذریم. وی در پایان گفت: من از همه هوادارانم می خواهم همانطور که در انتخابات مرا همراهی کردند در این تکلیف جدید هم که جلوگیری از خسارت به مردم و بی اعتبار شدن نظام جمهوری اسلامی است کمک کنند و همراه من باشند چرا که ما باید امنیت، آرامش و وحدت را به جامعه برگردانده و منافع از دست رفته مردم را به آنها بازگردانیم چراکه من همیشه با مردم بوده و با آنها خواهم ماند.