۳۰ خرداد ۱۳۸۸

مانند شبهای پیشین ندای الله اکبر مردم قهرمان در جای جای شهر لرزه بر اندام تحدیدگران آزادی انداخت .
الله اکبر امشب از هر شب بلند تر بود .

حضور کروبی در شورای نگهبان و استمرار شرکت در تجمعات

مهدی کروبی با حضور مجدد درشورای نگهبان خواست خود را مبنی بر ابطال انتخابات و احترام به آرا مردم شریف ایران مجددا اعلام کرد و گفت: من از امروز در تمامی تجمعات مردمی حتما شرکت خواهم کرد. ایشان با تکیه بر آرا مردم و خواست قلبی مردم مبنی بر توضیح شفاف در خصوص انتخابات حضور فعال خود را در میان مردم گوشزد کرد.

آخرین اخبار از تهران

خبرها از حضورانبوه گستردۀ نیروهای ویژه در خیابان های تهران حکایت می کنند. به گفتۀ یک جوان دانشجو گروه های شبه نظامی نیز با لباس های سیاه در کنار خودرو های نظامی سیاه در اطراف خیابان آزادی و دانشگاه شریف مستقر شده اند.
خبر دیگری حاکی از حضور گروهی بیست نفره از لباس شخصی ها در میدان هفت تیر است که بعضاً باخود قمه حمل می کرده اند که به طور ناشیانه ای لای روزنامه پیچیده شده بوده است.
در دانشگاه تهران از ساعت یازده تا یک بعد از ظهر شماری از استادان، در اعتراض به نتایج رسمی انتخابات و اعمال خشونت علیه معترضین، در مسجد دانشگاه، دست به تحصن زدند.
خبر های تأئید نشده از حملۀ نیروهای ویژه به تجمعات پراکندۀ مردم منتشر شده است. با اینحال تظاهرات در میدان انقلاب آغاز شده است.

ویژه : انفجار در آرامگاه آیت الله خمینی


لحظاتي پيش بمبي در آرامگاه آیت الله خميني منفجر و عامل بمبگذاری کشته شد .

به گزارش ايرنا بر اثر انفجار اين بمب در کفشداري صحن شمالي حرم،
به گزارش تابناک عامل این انفجار کشته شده و 8 نفر از مراجعین نیز زخمی شده و به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شده اند.گفتنی است در این حادثه 2 تن از حاضرین جان خود را از دست دادند.

گزارش CNN از میدان انقلاب 30 خرداد 88


به گزارش CNN در 15 دقیقه گذشته پرتاب گاز اشک آور در میدان انقلاب توسط حاضرین گزارش شده است . چند کیلومتر نیروی انتظامی و امنیتی به همراه پلیس ضد شورش در خیابان انقلاب مستقر شده و از حرکت معترضین جلوگیری می نمایند . به اعتقاد گزارشگر CNN این اقدامات در پی اظهارات دیروز آیت الله خامنه ای مبنی بر برخورد با معترضین و ابراز از جان گذشتگی خود در برابر معترضین می باشد .

هنوز هیچ کدام از رهبران معترضین بیانیه ای صادر نکرده است .

ماشین آب پاش در انقلاب

دقایقی پیش درگیری مختصری بین مردم و نیروهای امنیتی در میدان انقلاب رخ داد که نیرو های انتظامی با استفاده از ماشین آب پاش مردم را متفرق نمودند . همجنان میدان انقلاب مملو از جمعیت معترض می باشد که گویا امکان انجام راهپیمایی سکوت را نیافته اند . شاهدان امیدوارند امروز قبح ختام اعتراضات نباشد .

همجنان منتظر بیانیه مهم میرحسین موسوی هستیم .

راهپیمایی مجمع روحانیون مبارز لغو شد .

مجمع روحانيون مبارز با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه برنامه‌اي جهت راهپيمايي امروز نخواهد داشت.
متن كامل اين بيانيه به اين شرح است:
مجمع روحانيون مبارز در اجابت پيشنهاد گسترده مردم درخواست مجوز راهپيمايي براي روز شنبه 30/3/88 كرده بود كه با كمال تاسف مراجع ذيربط از صدور مجوز خودداري نمودند. بنابراين مجمع برنامه‌اي جهت راهپيمايي امروز نخواهد داشت و اعلام مي‌دارد مسووليت حفظ امنيت و سلامت و جان مردم عزيزي كه صاحب حق اعتراض با رفتار مدني خويش هستند، با دولت و مسوولان امنيت كشور است.
مجمع روحانيون مبارز از همه طرق ممكن براي تامين خواست‌هاي منطقي و مشروع شما اقدام خواهد كرد و همواره خود را در كنار مردم مي‌داند.
منبع: ايلنا
این خبر هنوز در وب سایت رسمی مجمع روحانیون مبارز تایید نشده است .
آیا روحانیون مبارز قصد خالی کردن پشت معترضین را دارد یا صرفاً پایبندی خود به قانون را نشان می دهد ؟

ساعت 16 میدان انقلاب

میدان انقلاب و روبروی دانشگاه مملو از نیروهای امنیتی و انتظامی است . مردم فوج فوج توسط مترو و بعضاً پیاده خود را به میدان انقلاب می رستنند . هنوز درگیری مشاهده نشده است . مهدی کروبی در بیانیه ای بر حضور خود ، میرحسین موسوی و محمد خاتمی پافشاری کرده ناظرین منتظر حضور آن ها هستند . از سوی دیگر به گزارش وب سایت خبری کلمه و تایید خبرگزاری کار ایران تا ساعتی دیگر میرحسین موسوی بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران منتشر می کند انتظار برای این بیانیه بیز بر سایر بلاتکلیفی ها می افزاید .
به محض وقوع اخبار انتخابات منتشر می گردد .

وبلاگی برای پس از انتخابات 88

این وبلاگ در ساعت 14 روز 30 خرداد 88 آغاز به کار نموده و سعی دارد با حفظ حقوق دیگران در بیان مطالب ایشان ، آخرین اخبار مرتبط با انتخابات را از منابع گوناگون منتشر کرده و لینک هایی در مورد مربوطه ارایه دهد .

دقایقی بعد اولین خبر ارسال می شود .