۱۰ مرداد ۱۳۸۸

انتقاد شدید آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از سرکوب اعتراضات مردمی در خیابان‌ها


آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب در سخنانی با انتقاد شدید از سرکوب مردم معترض در خیابان‌ها، تصریح کرد که از دیدن آثار ضرب و شتم بر بدن یک جوان شرمگین شده و در پاسخ به سؤال آن جوان که: آیا جمهوری اسلامی این است، جوابی نداشته که بدهد.
به گزارش «موج سبز آزادی» متن سخنرانی آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب را که روز 29 تیر ماه امسال در درس تفسیر قرآن ایشان بیان شده، به نقل از سایت رسمی ایشان در ادامه می‌خوانید:یکی از نعمت های مهمّی که خداوند در عصر حاضر نصیب روحانیون و علمای شیعه کرده است، اقبال مردم به آنهاست، مردمی مخلص و محبّ اهل بیت و تسلیم در مقابل مراجع تقلید که احکام دین خود را از آنها دریافت می کنند و کمال احترام و ادب را به آنها می گذارند. چنین مردم ساده و بی آلایشی که اکثریت مطلق آنها شیعه ی اهل بیت هستند و اقلّیت سنّی نیز خود را دوستدار اهل بیت می دانند، در خور تکریم و تعظیمند. منظور از تکریم و تعظیم این است که باید به خواسته هایشان احترام گذاشت، نه آن که اگر بخواهند حرف حقّی بر زبان آورند یا اعتراضی کنند با قوّه ی قهریّه با آنها برخورد کرد و بر سرشان زد.
این مردم از ابتدای انقلاب تا کنون پشتیبان این نظام بودند و دستورات مراجع خود را اطاعت می کردند و در آخرین آزمون، با حضور گسترده و با نشاط خود در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه ای بزرگ آفریدند، امّا آیا انصاف است که این گونه به جان آنها بیفتند و آنان را خس و خاشاک و مرتد بنامند؟! آنها که وظیفه ی شهروندی خود را به زیبایی ادا کردند و رأی دادند و باعث سرافرازی و شوکت نظام جمهوری اسلامی در تمام دنیا گشتند، قطعاً این مردم نعمتی برای روحانیت و علما هستند.
ببینید در زمان پهلوی چه بر سر مردم می آوردند و حال که جمهوری اسلامی شده، اگر مردم ببینند که مرجع تقلیدشان در برابر سرکوب آنها ساکت است، معلوم است که دست از تقلید برمی دارند و در مساجد هم حاضر نمی شوند!
مصیبت دیگری که این روزها دامن گیر ملّت گشته این است که برای انحراف ذهن مردم از آن چه اتّفاق می افتد و مشغول کردن افکار عمومی، کسی را به عنوان معاون اوّل انتخاب کرده اند تا جار و جنجال ها به سوی او کشیده شود در حالی که هنوز ضرب و شتم ها و دستگیری ها ادامه دارد.
بسیارند کسانی که مورد حمله ی وحشیانه قرار گرفته، آثار جراحت و بخیه و کبودی در جای جای بدنشان ظاهر است. در آخرین مورد، در حالی که جوانی زخم های کمر خود را نشان می داد، دوستش می گفت: آیا معنای جمهوری اسلامی این است؟ آیا در زمان طاغوت هم این چنین بر سر مردم می آوردند؟ البته زمان گذشته بدتر از اکنون بود؛ امّا بنده از دیدن این صحنه شرمگین شدم و هیچ جوابی نداشتم که به او بدهم. آیا به راستی این روش صحیح برخورد با مردم مسلمان و شیعه است؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: