۱۰ مرداد ۱۳۸۸

آغاز محاکمه صد تن از دستگیر شدگان اخیر و رهبران اصلاح طلب

ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که محاکمۀ شماری از دستگیرشدگان تظاهرات اعتراضی به نتیجۀ رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران صبح امروز شنبه در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد (خبرگزاری های ایران نام کوچک رئیس دادگاه را قید نکرده اند).
اگر چه ایرنا اشاره ای به شمار و اسامی افرادی که امروز محاکمه می شوند نکرده است، اما خبرگراری فارس شمار متهمان حاضر در دادگاه را صد تن اعلام کرده و افزوده است که در میان متهمان "چهره های شناخته و شده و مشهوری مثل بهزاد نبوی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، محسن میردامادی دبیر کل حزب مشارکت ایرانی اسلامی، محمد علی ابطحی، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، عبدالله رمضان زاده عضو شورای مرکزی جبهۀ مشارکت ایران اسلامی، محسن امین زاده، معاون پیشین وزیر امور خارجه ... دیده شده اند
پیشتر مقامات قضایی تهران از محاکمۀ بیست و سپس قریب سی تن از دستگیرشدگان رویدادهای جاری کشور خبر داده بودند.
دستگیرشدگان تظاهرات خیابانی ایران به اقدام علیه امنیت ملی، بر هم زدن نظم عمومی و اغتشاش و ارتباط با سازمان های مخالف حکومت اسلامی ایران از جمله سازمان مجاهدین خلق متهم هستند.
قاضی سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران در بیانیه ای که پنجشنبه گذشته منتشر کرده بود دیگر اتهامات بازداشت شدگان را حمل سلاح های گرم و سرد و حمله به نیروهای بسیج اعلام کرده بود.
پس از رسمیت یافتن جلسۀ امروز دادگاه از سوی قاضی صلواتی، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران که خبرگزاری فارس از او با نام "محبتی" یاد کرده متن کیفرخواست علیه متهمان را قرائت کرد و دستگیرشدگان رویدادهای جاری ایران را به آنچه "کودتای مخملی" نامید متهم نمود.
معاون دادستان انقلاب تهران مدعی شد که "طبق مستندات به دست آمده و اعترافات متهمین" وقوع اتفاقات جاری ایران از مدت ها قبل طرحریزی شده و مطابق یک جدول زمانی نیز به اجرا گذاشته شده است.
قاضی "محبتی" تمام متن کیفرخواست خود را بر اظهارات به گفتۀ او "یک جاسوس دستگیر شده" در ایران استوار ساخت که به "دلایل امنیتی فعلاً از اعلان نام وی خودداری" کرده است.
به گفتۀ "قاضی محبتی" این "جاسوس دستگیر شده" به مقامات امنیتی ایران گفته است که سرنخ حوادث جاری ایران در خارج و در دست سرویس های امنیتی غربی، به ویژه آمریکایی و اسرائیلی است که هدف شان، به گفتۀ قاضی "محبتی" پیشبرد "تفکراتی مانند تفکرات عبدالکریم سروش در ایران و پرورش و ترویج آنها"ست.
همین "جاسوس" سپس برای مقامات ایران فاش ساخته است که "کودتای مخملی طراحی شده برای ایران خیلی شبیه انقلاب مخملی صربستان است" و برای اجرایی کردن آن بنیادی به نام "دموکراسی در ایران" زیر نظر عباس میلانی، لری دایمند و مایکل مک فور در آمریکا دایر شده است.
معاون دادستان انقلاب تهران از این افراد به عنوان "سه عنصر امنیتی" یاد کرده و سپس افزوده است که "اهمیت عباس میلانی برای "سیا" از رضا پهلوی هم بیشتر است زیرا او با اصلاح طلبان رابطه خوبی دارد و حتا تمام هزینه های مالی اکبر گنجی در خارج از کشور را نیز تأمین می کند."
مدعی العموم سپس خانم فاطمه حقیقت جو و آرش نراقی را جزو بخش دانشجویی بنیاد "دموکراسی در ایران" توصیف کرده که در کنفرانس های این بنیاد سخنرانی می کنند.
دست کم دو هزار نفر در جریان تظاهرات اعتراضی جاری در ایران از جمله ده ها تن از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران، دانشگاهیان و دانشجویان دستگیر شده اند که هنوز اطلاع روشنی از سرنوشت همگی آنان در دست نیست.
با کشته شدن شماری از بازداشت شدگان در زندان ها رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله خامنه ای، دستور بستن بازداشتگاه کهریزک را به دلیل ناسازگاری آن با برخی "استاندارها" صادر کرد. در واکنش رئیس جمهوری پیشین ایران محمد خاتمی ضمن "بی معنا" خواندن این اظهار گفت : "در این بازداشتگاه جنایت ها شده و جان ها باخته شده اند." در چنین وضعی سخن گفتن از "ناسازگاری با استاندارها بی معنا است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: