۱ تیر ۱۳۸۸

نماز جمعه این هفته باز هم با آقای خامنه ای

نماز جمعه این هفته بازهم توسط آیت الله سید علی خامنه ای اقامه خواهد شد . پس منتظر اضهارات جدید ایشان خواهیم بود . احتمالاً شنبه قتل عام در پیش داریم .

گزیده بیانیه ششم میرحسین موسوی

آیا مردمی انقلابی كه با مشابه همین اجتماعات ما و شما را از فراموشخانه های تاریخ ستم شاهی بیرون آوردند باید مورد ضرب وجرح قرار گیرند؟
خبر دلخراش شهادت گروهی دیگر از معترضان به وقوع تقلب گسترده در انتخابات اخیر، جامعه ما را در بهت و سوگ فروبرده است. تیراندازی به مردم ، پادگانی شدن فضای شهر، ارعاب، تحریك و قدرت نمایی همگی فرزندان نامشروع قانون گریزی شدیدی است كه در معرض آن قرار داریم و عجبا كه بانیان چنین شرایطی دیگران را به این خطا متهم می كنند. به كسانی كه مردم را به خاطراظهار نظر قانون شكن نامیده اند خبر می دهم كه بی قانونی بزرگ عدم اعتنا و نقض صریح اصل 27 قانون اساسی از سوی دولت در عدم صدور مجوز برای اجتماعات مسالمت آمیز است.

تجمع روز دوشنبه یکم تیر میدان هفت تیربا شمع روشن .

به گزارش دیوید کلینچ از CNN Idesk صدها تن از معترضین ساعت 5 بعد از ظهر د رمیدان هفت تیر تهران تجمع نمودند به گفته شاهدان عینی تعداد زیادی نیروهای ضد شورش و بسیج برای کنترل جمعیت و متفرق کردن حضور داشتند .
یک هزار نفرازمخالفان انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری امروز دوشنبه به مدت سه ساعت در مرکز تهران در میدان هفت تیر تظاهرات به راه انداختند.
به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه از تهران، نزدیک به ٥٠٠ تن گارد ویژۀ ضد شورش و بسیجی اطراف میدان را محاصره کرده بودند. خبر گزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی آورده است که ٥٠ تا٦٠ نفراز جمله کسانی که به صورت گروه های کوچک جمع شده بودند، نیز دستگیر شدند. ماموران انتظامی اتومبیلهائی را که هنگام عبوراز میدان هفت تیر برای" ابراز همبستگی خودبا تظاهر کنندگان، بوق می زدند، با رنگ مشخص می کردند تا بعداًًبتوانند رانندگان آنها را تحت تعقیب قرار دهند".
تظاهرکنندگان ازحوالی ساعت ٤ بعدازظهر به وقت تهران در میدان اجتماع کردند تا درمراسم بزرگداشت " ندا" شرکت کنند که در تظاهرات شنبۀ پیش کشته شده بود. فیلم مرگ این دخترجوان که به ضرب گلوله کشته شد توسط شبکۀ "یوتوب" در جهان پخش شده است . تظاهر کنندگان درمیدان هفت تیر نیز از طریق "تویتر" از اجتماع امروز خبر دار شده بودند.
به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه تظاهرکنندگان میدان هفت تیر از مردان و زنان پیر و جوان واز طبقات مختلف تشکیل شده بود که فریاد های "الله اکبر" سر می دادند.
براساس خبرهای رسیده از تهران، گروهی از تظاهر کنندگان به درخواست هواداران میرحسین موسوی به یاد کشته شدگان تظاهرات روزهای اخیر و همبستگی با خانواده های آنان با شمع های آذین بسته شده با روبان سبز به میدان هفت تیر رفته، چراغ های اتومبیل های خود را روشن کردند. شماری از مردم نیز شمع به دست در این میدان بر زمین نشسته بودند، اما با گارد ویژه روبرو شدند که آنها را متفرق کرد. میر حسین موسوی در ششمین بیانیۀ خود که در ارتباط با رویدادهای روز شنبه منتشر کرد خطاب به مردم نوشت "اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست، به احقاق حقوق خود امیدوار باشید و اجازه ندهید کسانی که برای ناامیدی و ارعاب شما می کوشند خشم تان ر ا برانگیزند. در اعتراضات خود همچنان به پرهیز از خشونت پای بند بمانید".

بریتانیا خانواده کارمندان خود را از ایران خارج میکند .

بریتانیا خانواده کارمندان خود راتا بهبود موقعیت ایران و روابط فی مابین از ایران خارج میکند .
سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا این مورد را در راستای اصول و سیاست های کشوش خواند . وزارت امور خارجه بریتانیا در وب سایت رسمی خود روز دوشنبه به اتباع خود توصیه نمود از مسافرت های غیر ضروری به ایران خودداری نمایند .
این اظهارات پس از سخنان کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مجلس شوای اسلامی و برخی دیگر از نمایندگان پس از یک جلسه سه ساعته با حضور منوچهر متکی وزیر خارجه دولت احمدی نژاد ودر خواست از وزارت امور خارجه مبنی بر بازنگری در روابط با بریتانیا به دلیل آن چه که رسانه های دولتی ایران از آن با عنوان "شیطنت های انگلیس در اغتشاشات اخیر در ایران" یاد کرده اند شد .
کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در روز دوشنبه گفت" در پی اظهارات مداخله جویانه و غیر دیپلماتیک مقامات انگلیسی و دخالت این دولت در اغتشاشات اخیر"، کمیسیون به درخواست رئیس مجلس امروز تشکیل جلسه داد و اعضای کمیسیون ضمن ابراز نقدهای تند و جدی خود به مواضع انگلیس از وزارت امور خارجه خواستند در روابط خود با این کشور تجدید نظر کند.
کاظم جلالی بدون آن که جزئیات تصمیم های گرفته شده در این نشست را فاش کند گفت در نهایت در این جلسه تصمیمات مناسب و مهمی اتخاذ شد که به مرور به اجرا در خواهد آمد. دیوید میلیباند- وزیر امورخارجۀ انگلیس- در روز یکشنبه این مطلب را که معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را کشورهای خارجی تحریک کرده اند قویاً تکذیب کرد. وزیر امورخارجۀ انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود "خشونت های بی وقفۀ اعمال شده علیه مردمی را که برای ابراز عقیدۀ خود تلاش می کنند" محکوم کرده بود.

منفی جهار(4-)وزارت کشور کجاست؟

خبرگزاری امیرکبیر
حضور یك روزه ی ما در منفی چهار وزارت كشور، بدترین روز زندگی مان بود كه هرگز از ذهن ما پاك نخواهد شد. یكی از ماموران كه به محوطه ی زیرزمینی آمده بود، می گفت اینجا از گوانتانامو هم هزاربار بدتر است”. این بخشی از اظهارات تکان دهنده یک فعال دانشجویی است که چند شب پیش در کوی دانشگاه بازداشت و به همراه سایر دانشجویان در زیر زمین وزارت کشور، تحت شدیدترین شکنجه ها و آزارهای جنسی قرار گرفته است.
این دانشجو که برای رعایت مسائل امنیتی از ذکر نامش خودداری کرده، مشاهداتش را چنین تعریف کرده است: “ما در یك گروه ۴۶ نفره توسط یك مینی بوس به زیرزمین وزارت كشور انتقال پیدا كردیم. در داخل مینی بوس چشم دانشجویان بسته شد. روی صندلی هایی نشانده شدیم كه بر قسمت بالای صندلی سرپوشی حلبی مانند قرار داده شده بود كه بالای سر قرار می گرفت. در طول مسیر به طور دائم با باتوم روی این حلبی ها می كوبیدند كه صدای وحشتناكی در گوش ما ایجاد می كرد و بدترین نوع شكنجه روانی در آن زمان بود. پس از طی مسیر به ناحیه ای رسیدیم كه از حركت چرخشی رو به پایین مینی بوس متوجه شدیم كه در حال ورود به یك زیرزمین هستیم. بعدها در زمزمه های ماموران و نیروهای لباس شخصی همراه فهمیدیم كه این زیرزمین در وزارت كشور واقع است”.
این دانشجو در ادامه گفته: “زیرزمین یك محوطه حدودا صد متری بود كه كف آن پوشانده از خاكستری سیاه بود كه از آن بخار برمی خاست. پس از آنکه به محوطه وارد شدیم مجبورمان كردند روی زمین دراز بكشیم و سپس وادار به غلطیدن روی زمین مان كردند. باید به گونه ای غلت می زدیم كه سرمان به پای ردیف بعدی برخورد نكند؛ به محض برخوردی كوچك، با باتوم و لگد بر سر و بدنمان می كوبیدند. دائما می گفتند كه “می خواهید انقلاب كنید… ” و سپس فحش های هرزه و ناموسی بود كه پشت سر هم نثارمان می كردند. برای جمع حدودا پنجاه نفری ما بیش از بیست نیروی گارد و لباس شخصی در این محوطه حضور داشت. در مرحله بعدی، روی زمین نشسته و به طور متناوب به ما دستور نگاه كردن به زمین یا سقف را می دادند. پس از آنكه چند دقیقه ای دستور خیره شدن به زمین به ما می دادند، به ناگهان از پشت با باتوم و لگد بر سر و گردنمان می كوبیدند. یا در حالی كه سر ما رو به پایین بود و به زمین خیره شده بودیم، سرباز وظیفه ای كه در سنگدلی از ماموران گارد هم بدتر بود، با لگد بر سر برخی دانشجویان می كوبید و می گفت: چرا به زمین نگاه نمی كنی؟! در حالی که سر همه دانشجویان رو به زمین بود”.
این دانشجو در ادامه به تشریح نوع دیگری از بدرفتاریهای صورت گرفته می پردازد: “برخورد با دانشجویانی كه قصد استفاده از دستشویی داشتند به شدت وحشتناك و غیر انسانی بود. اولا اینكه دستشویی بدون در و پوشش بود و كسی كه به دستشویی میرفت در معرض دید بود، ثانیا زمان دستشویی ٣۰ ثانیه بود. پس از تمام شدن سی ثانیه دانشجویان را با غیرانسانی ترین شكل ممكن به بیرون پرتاب می كردند. یكی از رقت بارترین صحنه ها كه هرگز از مقابل چشم دانشجویان پاك نخواهد شد، زمانی بود كه زمان سی ثانیه یكی از دانشجویان به پایان رسید در این هنگام مامور دستشویی با لگد و درحالی كه این دانشجو هنوز عریان بود او را از دسشویی به بیرون پرتاب كرد و به وسط جمع دانشجویان انداخت”.
وی در باره آزار جنسی دانشجویان بازداشتی هم چنین می گوید: “یكی دیگر از رفتارهای زشت و كثیف با دانشجویان شكنجه جنسی آنها در منفی چهار وزارت كشور بود كه زبان از گفتن و بازگو كردن آن شرم دارد. رفتارهای غیرانسانی و شكنجه آمیز به منفی چهار وزارت كشور محدود نبود. پس از انتقال ما به پلیس امنیت نیز شكنجه جنسی به نوعی انجام شد”.
این دانشجو در مورد رفتارهایی که با بازداشتی ها پس از انتقال به پلیس امنیت، انجام شده، چنین گفته است: “هنگامی كه به پلیس امنیت آوردن مان، رئیس دانشگاه – دكتر رهبر – به همراه یكی از نماینده های مجلس آمده بود. در حالی كه خبرنگارانی برای عكس گرفتن از این حركت افتخارآمیز! رئیس دانشگاه همراهشان بودند، به هر دانشجو یك تی شرت هدیه دادند! تا لباس های پوشیده از خون دانشجویان در معرض دید مردم قرار نگیرد. سوالی كه از ذهن همه ما می گذشت این بود كه دكتر رهبر در شب حمله كجا بود و چرا هیچ كاری برای جلوگیری از حمله نكرد؟ تلقی عموم دانشجویان این بود كه آمدن رهبر به پلیس امنیت هم حركتی تبلیغی بود، چون اگر به واقع به فكر دانشجویان بود باید در مقابل حمله به كوی دانشگاه مقاومت می كرد. ”

مجاهدين انقلاب اسلامی: دولت برآمده از انتخابات ِ مخدوش، فاقد وجاهت قانونی است

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف ايراندر حالی که تظاهرات ميليونی آرام و مسالمت آميز مردم در روز پنج شنبه می توانست مسئولان کشور را به ماهيت آرامش طلبانه و قانونی اعتراضات و مقاصد مسالمت جويانه معترضان مطمئن سازد، اعمال خشونت بی سابقه و وحشيانه عليه مردم در روز شنبه فاجعه آفريد و به شهادت بيش از ده تن و مجروح شدن صدها تن از هموطنان بيگناهمان منجر شد و جامعه ايران را در غم و ماتم جانکاهی فروبرد. حضور پررنگ و رفتارهای تنش آفرين و تحريک آميز نيروهای ضد شورش و لباس شخصی هايی که تنها نشان ارتباط آنها با نيروی انتظامی باتومی بود که در دست داشتند، در روز شنبه به روشنی حاکی از آن بود که هدف از اين حضور بيش از آن که استقرار امنيت و مقابله با تشنج باشد، سرکوب مردمی است که برای تظاهرات آرام، قانونی و مسالمت آميز ديگری به خيابان ها آمده بودند.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران ضمن محکوم کردن کشتار و ضرب و شتم مردم بيگناه و عرض تسليت به خانواده داغدار قربانيان و شهدای روز شنبه تأسف عميق خود را از عدم ظرفيت و نابردباری مسئولان حکومت در برابر اعتراض های قانونی و مسالمت آميز مردم ابراز داشته، اعلام می دارد اين بی ظرفيتی و نابردباری و فجايع ناشی از آن نشانه آشکار بی اعتقادی دولتمردان حاکم به بديهی ترين حقوق شهروندی است. تأسف بارتر تمسک به روش های کهنه، تکراری و رسوايی نظير انتساب اغتشاش ها به بيگانگان و گروه های تروريستی است. به اين ترتيب بايد در روزهای آينده شاهد موج مصاحبه های سازمانيافته با جوانان دستگير شده در خيابان ها باشيم که به تحريک شدن از سوی عوامل بيگانه و گروه ها و جريان های سياسی داخلی اعتراف کنند! اين روش های زشت و غير انسانی همراه با انتشار اخبار و حوادث مشکوک و در عين حال آشنايی نظير آتش زدن مساجد و قرآن ها و انفجار بمب در اينجا و آنجا بدترين و نااميد کننده ترين واکنشی است که مسئولان يک حکومت می توانند به اعتراضات قانونی و مسالمت آميز شهروندان خود بدهند. اين در حالی که همه دولت ها تلاش می کنند شهروندان خود را به استفاده از روش های مدنی و مسالمت آميز و اجتناب از روش های هرج و مرج طلبانه و خشونت آميز برای ابراز اعتراضات خود قانع سازند.ممانعت از برگزاری تظاهرات آرام و مسالمت آميز مردمی که تنها مطالبه آنها روشن شدن سرنوشت آراء خود و ابطال انتخاباتی نا مشروع است نقض آشکار اصل ۲۷ قانون اساسی از سوی حاکميت است. زيرا اين اصل حق شهروندان را در تظاهرات و راهپيمايی های مسالمت آميز به رسميت شناخته است. ظاهراً تفسير حاکميت کنونی نظام از اين اصل آن است که شهروندان تنها در تظاهرات و راهپيمايی به دعوت حاکمان يا برای حمايت و تأييد موضع حاکمان آزادند. اين تفسير به روشنی از عدم التزام حاکميت کنونی به قانون اساسی و عهد خود با مردم در حفظ و حراست از حقوق اساسی آنها حکايت دارد.سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران هشدار می دهد ممانعت از تظاهرات آرام و مسالمت آميز شهروندان برای اعلام نظر و خواست خود به قيمت کشته و مجروح شدن تعداد زيادی از هموطنان، دستگيری هزاران تن از مردم و صدها تن از فعالان سياسی و … لطمات جبران ناپذيری به اعتماد ملت به دولت و وحدت و انسجام ملی وارد ساخته کشور را به سوی انسداد سياسی، عطف توجهات به خارج از مرزها و گسترش روش های اعتراض خشن و پرهزينه برای دولت و ملت سوق خواهد داد. سازمان مجدداً تأکيد می کند دولت برآمده از انتخاباتی که صحت و سلامت آن از سوی بخش عظيمی از ملت ايران مخدوش و مردود اعلام شده و بر موج گسترده اعمال خشونت عليه شهروندان شکل می گيرد، فاقد وجاهت قانونی است.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران

كلمه تاييد کرد: «قلم نيوز» هك نشده است . (روش جدید فیلتر کردن)

روز گذشته شايعاتي پيرامون هك شدن سايت قلم نيوز در رسانه‌ها منتشر گرديد كه بدين وسيله «كلمه» ضمن تكذيب اين خبر، به اطلاع مي‌رساند سايت قلم نيوز هك نشده است.
كلمه- سایت قلم نیوز با شیوه ای جدید فیلتر شد. به گزارش كلمه، شرکت مخابرات در فیلتر کردن قلم نیوز به گونه ای عمل کرده است که به جای پیام « دسترسي به اين سايت امکان پذير نمي باشد »، پیام « Internet Explorer cannot display the webpage» مشاهده می شود. این نحوه فیلتر کردن باعث می شود مخاطب به این نتیجه برسد که سایت مختل است و استفاده از فیلتر شکن نیز نتیجه ای نمی دهد.به مخاطبان گرامی پیشنهاد می شود در صورت مشاهده پیام« Internet Explorer cannot display the webpage » با استفاده از فیلتر شکن این سایت را مشاهده کنند.گفتني است روز گذشته شايعاتي پيرامون هك شدن سايت قلم نيوز در رسانه‌ها منتشر گرديد كه بدين وسيله «كلمه» ضمن تكذيب اين خبر، به اطلاع مي‌رساند سايت قلم نيوز هك نشده است.

شورای نگهبان یک گام عقب نشینی کرد .

به گزارش خبرآنلاينشورای نگهبان اعلام کرد: آمارمحسن رضایی در باره رای دادن بیش از 100درصد واجدان شرایط در 170شهر صحیح نیست بلکه فقط در 50شهر این اتفاق افتاده است.عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که با شبکه دو سیما گفت‌وگو می‌کرد، ضمن بیان این مطلب گفت: اختلاف رای مربوط به این موضوع بیش از 3میلیون رای است اما باید بررسی کرد که این میزان در سرنوشت انتخابات تاثیر دارد یاخیر.گفتنی است برخی کارشناسان پیش از این نسبت به چنین تخلفی ابراز نگرانی کرده بودند.در صورت صحت ادعای محسن رضایی در باره 170 شهر میزان اختلاف آرا مشخص نمی باشد.

بیانیه مهدی کروبی تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.



به گزارش مشروطه نیوز مهدی کروبی امروز در بیانیه ای که متن کامل آن بزودی منتشر خواهد شد ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهدای چند روز اخیر؛ با مردم از نحوه وصول مطالبات به حق آنان سخن گفته است. متن کامل این بیانیه تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

ایتالیا نمایندگی خود در ایران را ملزم به کمک به زخمی ها نمود

به گزارش دویچه وله دولت ایتالیا به نمایندگی خود در ایران دستور داده که به تظاهرکنندگان مجروح کمک کند. طبق بیانیه‌ی وزارت امور خارجه ایتالیا که یکشنبه‌شب (۲۱ ژوئن) در رم منتشر شده، فراتینی قصد دارد در روز چهارشنبه این هفته در نشستی با همتایان خود در اتحادیه اروپا درباره هماهنگ‌سازی کمک‌ها به کسانی که در تظاهرات اعتراض‌آمیز ایران زخمی شده‌اند، مشورت و رایزنی کند.
در این بیانیه همچنین آمده است که تا برگزاری نشست مزبور، به سفارت ایتالیا در تهران ابلاغ شده که به تظاهرکنندگان زخمی که درخواست کمک می‌کنند، یاری رساند.
یک منبع وزارت خارجه سوئد به خبر گزاری فرانسه گفته است که روز شنبه پیامهایی از طریق چندین ایمیل که به سفارت این کشور در ایران فرستاده شده است از سفارت سوئد خواستار شده اند که به تظاهرکنند گان معترض پناه بدهد اما این منبع گفته است شمار این پیامها زیاد نیست. بگفته این منبع "پذیرفتن پناهندگان به یک تصمیم گیری سیاسی مربوط می گردد و در حال حاضر ما نمیتوانیم در محوطه سفارت پناهنده بپذیریم." همین منبع گفته است" در صورت اتخاذ تصمیمی درین باره، این یک اقدام بسیار جدی در برابر دولت ایران خواهد بود."
در همین حال منابع وزارت خارجه فرانسه نیز گفته اند که سفارت این کشور در ایران همانند سفارتهای دیگر پیامهایی از سوی افرادیکه در شبکه های اجتماعی فعال هستند دریافت کرده است اما بگفته این منابع این تقاضاها را نمیتوان تقاضای رسمی پناهندگی دانست. وزارت خارجه فرانسه همچنان میگوید که از سفارت این کشور در ایران هیچگونه تقاضایی برای پذیرش زخمی شدگان تظاهرات صورت نگرفته و در نتیجه بر خلاف شایعات منتشر شده، سفارت هیچ تقاضایی را رد نکرده است.
منابع دیپلماتیک اتریش نیز گفته اند که شماری از سازمانهای غیر دولتی با آنها تماس گرفته اند. این منابع به خبرگزاری فرانسه گفته اند که سفارت آن کشور حاضر است به افراد زخمی شده کمک های اولیه را فراهم کند اما بگفته این منابع تا کنون هیچ فرد زخمی شده یا متقاضی پناهندگی به آنها مراجعه نکرده است.
منایع سفارت دنمارک نیز با تائید دریافت پیامهای مشابه گفته اند که در فقدان تقاضای پناهندگی مشخص، مساله پذیرش پناهنده فقط جنبه نظری دارد. سفارت فنلاند نیز که دریافت این پیامها را تائید کرده گفته است تا کنون کسی تقاضای پناهندگی به سفارت آن کشور در ایران ارائه نکرده است.
خبرگزاری فرانسه می گوید سفارت های کشور های عضو اتحادیه اروپا درباره مساله پذیرش پناهندگان باهم گفتگوهایی داشته اند اما تا یکشنبه شب گذشته هیچ گزارشی در مورد موضع مشترک آنها منتشر نشده است.

ماشاء الله شمس الواعظين در تماس تلفني با BBC:سانسوررسمی آغاز شده


مسوولين دادستاني بر اساس دستورالعمل هايي كه دارند، بدون اطلاع سردبير يا مدير مسوول تيتر و محتوا را حذف مي كنند. مثلا تيتر اول روزنامه اعتماد ملي كه بيانيه آقاي كروبي بود در چاپخانه توسط ماموران تغيير داده شد. در حال حاضر سانسور رسمي است و من تا چند روز قبل هرگز تصور نمي كردم كار به اينجا برسد و سيستم شروع به سانسور رسمي كند. وي در پاسخ به سوال مجري بي.بي.سي گفت: در حال حاضر با توجه به دستگير شدن سردبير و روزنامه نگاراني چون زيدآبادي و زاهدي، صفحات روزنامه اعتماد ملي با همكاري جمعي بسته مي شود. شمس الواعظين گفت: متاسفانه بار ديگر ركن چهارم دموكراسي در حال هزينه دادن است. سايت هاي اينترنتي بسته شده، روزنامه ها يا توقيف شده اند و يا رسما سانسور مي شوند.
وي افزود: حركت كلي رسانه هاي رسمي به سمت انتصاب حركات اعتراضي به بيگانگان و سو استفاده از احساسات عمومي در رابطه با دخالت دولت هاي خارجي است.

حمله به دفتر روزنامه اعتماد ملی

سحام نیوز:دفتر روزنامه اعتمادملي شنبه شب مورد حمله چند فرد ناشناس قرار گرفت و شيشه‌هايش شكسته شد. مهاجمان علاوه بر سنگ‌پراني به سوي روزنامه عليه مهدي كروبي، صاحب‌امتياز روزنامه اعتمادملي نيز شعار مي‌دادند. اين حمله زماني رخ داد كه جز نگهبان ساختمان كسي در دفتر روزنامه حضور نداشت.

گزارشگر نیوزویک در تهران دستگیر شد .

به گزارش CNNمازیار بهاری گزارشگر نیوزویک در تهران از صبح روز شنبه ناپدید شده و احتمال دستگیری وی قوت گرفته است . این خبر توسط نیوزویک و نشریه لایف تایید شده است . این فتوژورنالیست که پوشش خبری وقایع ایران را برای برخی نشریات و مطبوعات بین المللی دیگر نیز انجام می داد . به گفته مادر وی لپ تاپ و سایر وسایل او نیز توسط ماموران ضبط شده است .

بیانیه ششم میرحسین موسوی

کلمه: میرحسین موسوی ششمین بیانیه خود را بعد از وقایع روز شنبه 30 خرداد 1388 و در رابطه با این وقایع منتشر کرد. متن کامل این بیانیه توسط سایت کلمه منتشر می شود:
بسم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون خبر دلخراش شهادت گروهي ديگر از معترضان به وقوع تقلب گسترده در انتخابات اخير، جامعه ما را در بهت و سوگ فروبرده است. تيراندازي به مردم ، پادگاني شدن فضاي شهر، ارعاب، تحريك و قدرت نمايي همگي فرزندان نامشروع قانون گريزي شديدي است كه در معرض آن قرار داريم و عجبا كه بانيان چنين شرايطي ديگران را به اين خطا متهم مي كنند. به كساني كه مردم را به خاطراظهار نظر قانون شكن ناميده اند خبر مي دهم كه بي قانوني بزرگ عدم اعتنا و نقض صريح اصل 27 قانون اساسي از سوي دولت در عدم صدور مجوز براي اجتماعات مسالمت آميز است. آيا مردمي انقلابي كه با مشابه همين اجتماعات ما و شما را از فراموشخانه هاي تاريخ ستم شاهي بيرون آوردند مورد ضرب وجرح قرار گيرند و تهديد به زورآزمايي شوند؟ اينجانب به عنوان يك هم سوگ همچنان مردم عزيز را به خويشتنداري دعوت مي كنم. كشور متعلق به شماست. انقلاب و نظام ميراث شماست. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست. به احقاق حقوق خود اميدوار باشيد و اجازه ندهيد كساني كه براي نااميدي و ارعاب شما مي كوشند خشمتان را برانگيزند. در اعتراضات خود همچنان به پرهيز از خشونت پايبند بمانيد و چون پدران و مادراني دل شكسته با رفتارهاي نامتعارف فرزندانتان در قواي امنيتي برخورد كنيد. در عين حال از نيروهاي نظامي و انتظامي انتظار دارم نگذارند خاطرات اين ايام لطمه هاي جبران ناپذير به روابط آنها و مردم بزند. اين كه نام و نشان شهيدان، مجروحان و بازداشت شدگان به خانواده آنها اطلاع داده نشود و آنان در سرگرداني قرار گيرند هيچ سودي در برقراري آرامش ندارد و تنها احساسات را جريحه دار مي كند. همچنين است دستگيري هاي فله اي كه تنها موجب هتك پرهيزها و برداشته شدن رعايت ها ميان فرزندان نظامي و انتظامي ملت و بدنه جامعه مي شود. از خداوند متعال براي اين شهيدان عزيز رحمت و علو درجات مسئلت مي كنم و براي خانواده هاي داغديده شان صبر و اجر آرزو دارم.

ميرحسين موسوي

31 خرداد 1388

عتاب آیت الله صافی گلپایگانی به رهبر

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شورای نگهبان در خصوص ناآرامی های جاری در ایران تأکید کرد که "نباید شورای نگهبان وجه المصالحه شود" و "نباید فقط دیگران را مقصر دانست." آیت الله صافی گلپایگانی با اظهار این مطلب که "حتی اگر بشود یک طرف برای حفظ مصالح اسلام از حق خود کوتاه بیاید جا دارد" تلویحاً از رهبر جمهوری اسلامی و به تبع شورای نگهبان خواست که مطالبۀ مردم ناراضی مبنی بر ابطال نتایج انتخابات را مورد نظر قرار دهند.
آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به اعضای شورای نگهبان که به دیدار او رفته بودند و بی آنکه مشخصاً از کسی نام ببرد، تأکید کرد : "افراد می آیند و می روند و آنچه می ماند و در اصل اسلام و حاکمیت آن است. حتی اگر بشود یک طرف برای حفظ مصالح اسلام از حق خود کوتاه بیاید جا دارد." او با اشاره به ناآرامی های جاری کشور گفت : "اگر این دعواها ادامه پیدا کند بیم آن می رود که اصل نظام مورد تضعیف قرار بگیرد." آیت الله صافی گلپایگانی ضمن بیان این مطلب که "مطالب مهمی دارد که الان نمی تواند بگوید" خطاب به اعضای شورای نگهبان گفت که این نهاد "دارای مقام بالایی است و قداست شورا باید محفوظ باشد و در مقام قضاوت و داوری وجه المصالحه قرار نگیرد."

بالاخره صدای محسن رضایی هم درآمد


به گزارش سایت تابناک که قرابت بسیار زیادی به محسن رضایی دارد کامران دانشجو در مورد مشارکت بالای 100 درصد در برخی حوزه های انتخابی در سیمای اسلامی ایران توضیح داد :

رئيس ستاد انتخابات كشور اما درخصوص علت وقوع اين پدیده گفت: برخي استان ها و شهرستان ها در فصل بهار و تابستان مسافرپذير هستند. و از همين روست كه برخي از شهرستان هاي استان مازندران كه معمولاً پنج شنبه و جمعه مسافراني از اقصي نقاط كشور دارد مشاركت بالاي 100 درصد را داشته باشند.هرچند کامران دانشجو تا پیش از روی کار آمدن دولت نهم تجربه چندانی در امر برگزاری انتخابات نداشت اما انتظار می رفت پس از انتصابش به عنوان استاندار تهران و به دنبال آن معاون سیاسی وزیر کشور ،این موضوع اجتماعی- روانی انتخابات را در این مدت تجربه کرده و به این نتیجه رسیده باشند که بین انتخابات شوراها ، مجلس و ریاست جمهوری تفاوت های بسیاری وجود دارد.اما فارغ از این موضوع در مورد این ادعای وی که فقط در 40 حوزه مشارکت بالای 95 تا صد در صدی داشته اند و دلیل آنرا مسافرپذیری برخی از استانها و شهرستانها در فصل بهار! ذکر کرده و شهرستانهای استان مازندران !!!! که معمولا در پنج شنبه و جمعه مسافرینی از اقصی نقاط کشور دارد را بعنوان شاهدی برای مدعای خود بیان کرد ه اند ،بیان نکات زیر برای روشن شدن ادعای وی ضروری است؛ نخست در مورد تعداد حوزه ها که ایشان رقم 40 را برای مشارکت آنها ذکر کرده اند آخرین آمار که توسط خود وزارت کشور انتشار یافته است رقم 125 حوزه را نشان می دهد که بین 95 تا 140 درصد مشارکت داشته اند.و در این بین استان یزد با داشتن پنج حوزه رای گیری با آراء بالاتر از 100 درصد و وجود حوزه "تفت" با میزان مشارکت 141 درصد ، رکوردار میزان آراء اخذ شده در بین حوزه های رای گیری کل کشورمحسوب می گردد.


آقای دانشجو مدعی شده اند که بدلیل فصل بهار و مسافرت پنج شنبه و جمعه میزان مشارکت در بعضی از حوزه ها افزایش داشته است و استان مازندران را به طور مشخص نام برده اند ، اما برای اطلاع رئیس ستاد انتخابات کشور بایستی گفت که خراسان جنوبی و شمالی و رضوی با همان پراکندگی جمعیتی 23 حوزه آن مشارکت بالای 95 درصد داشته اند در صورتی که استان مازندران فقط ده حوزه رای گیری با مشارکت 95 درصدی دارد که در این زمینه با حوزه کویری کرمان که همگان وضعیت آب و هوایی این استان را در این فصل میدانند با داشتن مشارکت بالای 95 درصد در 9 حوزه رای گیری با استان مازنداران که مصداق گفته ایشان است برابری می کند.بنابر این پراکندگی 125 حوزه انتخاباتی که مشارکت در آن بین 95 درصد تا 141 درصد است در سرتاسر ایران به نسبت تقسیم شده است و جالب اینجاست حوزه ای مانند شهر اردبیل که که اکنون در بین شهرهای ایران بهترین آب و هوا را داشته و مناسبترین مکان برای مسافرت است فقط در یک حوزه دارای مشارکت 97 درصدی بوده است.ارائه صحیح کلیه اطلاعات به مردم خصوصا تعداد آراء آنها، شاید در انتخابات گذشته که حساسیت در جامعه وجود نداشته است توجیه پذیر باشد اما چگونه می توان در این برهه حساس و دقت افکار عمومی با بیان این مطلب که در دوره های گذشته این موضوع انجام نشده است توجیهات غیرمنطقی انجام داد! اکنون بایستی افکار عمومی که این موضوع را زیر ذره بین برده اند اقناع نمود و این عمل فقط با دادن اطلاعات صحیح و جزیی مرتفع می گردد و این رسالتی است که ستاد انتخابات کشور بایستی عهده دار گردیده و بنحو احسن انجام دهد.

سه روز عزای ملی به فرمان آیت الله العظمی منتظری



آیت الله حسینعلی منتظری به نشانۀ سوگواری برای جان باختگان اعتراض های خیابانی ایران به نتیجۀ انتخابات دهم ریاست جمهوری این کشور از روز چهارشنبه به مدت سه روز عزای ملی اعلام کرد و از مردم ایران دعوت نمود که در این سه روز مراسم سوگواری را به جا آورند. این روحانی منتقد حکومت اسلامی با انتشار بیانیه ای در روز یکشنبه مطالبۀ مردم معترض مبنی بر ابطال نتایج رسمی دهمین انتخابات ریاست جمهوری را شرعاً مجاز دانسته و افزوده است که مقاومت در مقابل خواسته های مردم از نظر دینی ممنوع است.