۱۰ مرداد ۱۳۸۸

خبرگزاری فارس به نقل از ابطحی در جلسه دادگاه : قصد رفسنجانی انتقام از احمدی نژاد و رهبر است

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران که خبرگزاری فارس از وی با عنوان "محبتی" نام برده در کیفرخواست خود علیه صد تن از دستگیرشدگان تظاهرات جاری در ایران اظهار داشت : احزاب اصلاح طلب نظیر حزب مشارکت ایران اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در تلاش خود برای انجام "کودتای مخملی" قصد تغییر ماهیت نظام اسلامی را داشته اند.
معاون دادستان نیت واقعی حزب مشارکت ایرانی اسلامی را "حاکمیت سکولاریسم در ایران" توصیف کرده و گفته است که در چارچوب چنین قصد و نیتی است که مثلاً از فیلسوف معروف آلمانی یورگن هابرماس یا جامعه شناس انگلیسی جان کین برای ایراد سخنرانی در تهران دعوت به عمل آمد.
معاون دادستان انقلاب سپس افزوده است که یورگن هابرماس در "جلسه ای محرمانه در منزل محسن کدیور و با حضور سعید حجاریان، محمد مجتهد شبستری شرکت جست و در آن، به ادهای نمایندۀ مدعی العموم "موضوع سکولاریزاسیون ایران به دقت مورد بررسی قرار گرفت."
نمایندۀ مدعی العموم در ادامه افزوده است که یورگن هابرماس "در حالی به کشور خود بازگشت که در رایزنی های خود از ارادۀ اصلاح طلبان برای استقرار حکومت سکولار در ایران مطمئن شده بود."
نمایندۀ مدعی العموم سپس ادعا کرده است که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب مشارکت و کارگزاران نقش محوری در در طراحی، هدایت و سازماندهی ناآرامی ها و تظاهرات جاری ایران داشته اند و کسانی چون بهزاد نبوی، محمد ابطحی، صفایی فراهانی، مصطفی تاج زاده ... در اعترافات خود گفته اند که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران هیچ تقلبی صورت نگرفته، ولی همانطور که موسوی خوئینی ها اظهار داشته "برای جرزنی القای تقلب لازم" بوده است.
نمایندۀ مدعی العموم از جنبش زنان ایران، فعالان حقوق بشر و جنبش کارگری و شخصیت های نظیر خانم های شادی صدر، پروین اردلان، شیرین عبادی، منصور اسانلو و همچنین فعالان جنبش دانشجویی در دفتر تحکیم وحدت طیف علامه به عنوان زیرمجموعه های طرح "کودتای مخملی" یاد کرده است.
خبرگزاری فارس در گزارش خود از جلسۀ امروز دادگاه به نقل از محمد ابطحی نوشته است : "پس از انتخابات ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و محمد خاتمی با یکدیگر هم قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند" و این با توجه به اختلاف یازده میلیون رأی میان محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی بی معنا بود.

خبرگزاری فارس سپس در علت یابی این اقدام دوباره به نقل از محمد ابطحی افزوده است : "علی اکبر هاشمی رفسنجانی در ذهن خود قصد انتقام از محمود احمدی نژاد و مقام معظم رهبری را داشته است." خبرگزاری فارس افزوده است که محمد ابطحی سپس خطاب به مردم گفته است که مسألۀ تقلب در انتخابات دروغی بوده که مخالفان برای ایجاد ناآرامی در کشور مطرح کردن تا اوضاع ایران را شبیه افغانستان و عراق کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: