۲۱ تیر ۱۳۸۸

آیت ا... مکارم شیرازی: روابط دوستانه با چین دلیلی بر سکوت در مقابل سرکوب مسلمانان نیست

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي با صدور بيانيه‌اي، كشتار وسيع مسلمانان در چين را محكوم كرد.
بسم الله الرحمن الرحيم
اخبار وحشتناكى كه از ايالت سين كيانگ چين درباره كشتار وسيع و سركوب مسلمانان اين منطقه منتشر شده است موجب تأسف شديد هر مسلمان و انسان آزاده‏اى است. اين منطقه كه در غرب چين واقع شده و تقريباً يك ششم مساحت چين را تشكيل مى‏دهد، اكثريت قاطع اهالى آن مسلمانند تنها گروه كوچكى از نژاد «هان» از كمونيست‌ها در آنجا زندگى مى‏كنند. اين منطقه صنعتى و حاصلخيز اخيراً محل شديدترين درگيري‌ها بين مسلمانان و گروه نژادپرست هان واقع شده است، گرچه دولت چين آن را يك نزاع قومى قلمداد مى‏كند ولى حمايت دولت از گروه مخالف و سركوب شديد مسلمانان و تعطيلى مساجد آنها همه حكايت از اين دارد كه توطئه‏اى بر ضد مسلمين منطقه در جريان است. درست است كه دولت و ملت چين روابط دوستانه و نزديكى در امور اقتصادى و سياسى با ما و ساير كشورهاى اسلامى دارند ولى اين دليل بر آن نمى‏شود كه برادران و خواهران مسلمان ما را در آن منطقه به وضع فجيعى سركوب كنند و ما خاموش بنشينيم. ما ضمن محكوم كردن شديد اين سركوب‏ها از همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان دعوت مى‏كنيم كه اعتراض شديد خود را نسبت به اين حركت غير دوستانه اظهار دارند و يك صدا از دولت چين بخواهند كه به اين وضع خاتمه داده و مجرمان را مجازات كنند. مردم از مسوولان دولت جمهورى اسلامى نيز انتظار دارند در اين مورد سكوت نكنند و موضع قوى مناسبى بگيرند و برادران و خواهران مسلمان خود را تنها نگذارند.

فاش شدن دروغ و تقلب شورای نگهبان با انتشار تصاویر تعرفه های تا نشده




فاش شدن دروغ و تقلب شورای نگهبان با انتشار تصاویر تعرفه های تا نشده
انتشار تصاویر تعرفه های تا نخورده و نو از تلویزیون در جریان باز شماری آرا بار دیگر باعث رسوایی شورای نگهبان شد. در حالیکه همه رای دهندگان برای انداختن رای به صندوق باید تعرفه را تا می کردند نمایش تعرفه های دست نخورده و نو از سیمای جمهوری اسلامی را باید سند عیر قابل انکاری از تقلب اشکار در انتخابات دانست. افشا شدن این رسوایی با عث واکنش عجولانه سخنگوی شورای نگهبان و تهدید کسانی شده است که صحت انتخابات را مورد تردید قرار میدهند.


تواند دلیل انجام تخلف باشد
کدخدایی در مورد تعرفه ها نو و حتی تا نخورده و اظهارات امیدوار رضایی نیز که عنوان کرده بود که 70 تا 80 درصد آرا با یک خودکار و با یک دستخط در صندوق های مختلف نوشته شده است، گفت: این موضوع از همان بخش هایی است که قوه قضائیه باید به آن رسیدگی کند و با کسانی که این شائبه ها را درست می کنند برخورد نماید. صرف تا خوردن یا نخوردن تعرفه ها و نو بودن آنها نمی تواند دلیل انجام تخلف باشد.

سخنگوی شورای نگهبان:قوه قضائیه باید با کسانی که میگویند آرای مردم تا نخورده برخورد کند.


چرا رای ها اینقدر نو هستند و هیچکدام تا نخورده اند؟ ـ

در میان عکسهایی که در خبرگزاری رسمی دولت از بازشماری آرا منتشر شده است، چند نکته جدی وجود دارد: 1- اینکه صندوق رای شورای شهر در میان صندوقهای رای ریاست جمهوری چه می کند؟ 2- چرا رای ها اینقدر نو هستند و هیچکدام تا نخورده اند؟ مگر هنگام رای دادن برگه های رای را تا نکردیم؟ 3- تمام محمود احمدی نژادها با یک خط نوشته شده اند
در بازشماری مشخص شد 70 درصد آرا با یک خودکار و یک خط نوشته شده است
ضایی گفت در بازشماری غیررسمی مشخص شد که 70 تا 80 درصد آرا با یک نوع خودکار و با یک خط مشترک به نفع یک کاندیدای خاص به صندوق‌ها ریخته شده است. البته از آنجا که اطلاعات اولیه لازم به دست ما نرسید، عملاً این نوع بررسی‌ها هم بی‌فایده بود و چیزی را اثبات نمی‌کرد.


رسوایی جدید برای شورای نگهبان/تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان پیش از باز شماری آرای گیلان
در حالی که خبرگزاری فارس در ساعت 22:23 دوشنبه شب اعلام کرد نتیجه بازشماری آرای گیلان صبح سه شنبه اعلام می شود، شورای نگهبان حدود ساعت 21:50 دوشنبه شب انتخابات را تایید کرد. خبرگزاری فارس افزود:کار شمارش دوباره آرای 10 درصد صندوق‌های رآی در 16 شهرستان گیلان انجام شد که نتیجه نهایی آن صبح سه شنبه اعلام می‌شود ولی طبق آخرین گزارش‌ها، هیچ تغییری در نتیجه آرای گیلان به وجود نیامده‌ است، به جز در چند موارد که به آرای احمدی‌نژاد اضافه شد. گفتنی است خبر پیروزی احمدی نژاد در انتخابات را خبرگزاری فارس روز جمعه 22 خرداد سه ساعت و نیم قبل از گشودن صندوقها اعلام کرده بود.

شورای نگهبان 10% آرا رو از ساعت یک بعد از ظهر تا 8 شب شمرد .. اون وقت چطور وزارت کشور تو همین مدت 24 میلیون رای شمرد ؟

آهای ملت!از40 میلیون نفری که رای دادند اگر کسی هست برگه رای رو تا نکرده باشه خودش رو معرفی کنه


جمع آوری و ارسال : مسعود د.

مهدی کروبی در نامه به هاشمی شاهرودی : کودتای نظامی را به مردم تحمیل کردند


حجت الاسلام مهدی کروبی- دبیر کل حزب اعتماد ملی و نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بیست ودوم خرداد- در نامه ای سر گشاده به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی- رئیس قوۀ قضائیه- در انتقاد از سرکوب جنبش اعتراضی مسالمت آمیز مردم به نتایج این انتخابات نوشت مسئولان امر می توانستند با برخورد صحیح قانونی به پاسخگوئی پرداخته و همگان را اقناع نمایند و شکایت نامزدهای معترض را به صورت بیطرفانه بررسی کنند ولیکن به جای آن به روی مردم آتش گشودند، معترضان به نتایج انتخابات غیرقانونی را بازداشت کردند، شبانه به خانه های مردم حمله و به تخریب وسایل نقلیۀ اشخاص پرداختند وحتا عده ای را ربودند وبه حریم کوی دانشگاه حمله کرده وسینۀ دختران و پسران ایرنزمین را با گلوله شکافتند.
مهدی کروبی پس از یادآوری این مطلب که شماری از این اقدامات توسط لباس شخصی ها و شماری دیگر توسط بسیج وسپاه پاسداران و نیروی انتظامی صورت گرفته است می نویسدو بدین ترتیب بود که بی آنکه سخنی گفته شود کودتای نظامی را به مردم تحمیل کردند. نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری در این نامه تأکید می کند که از نظر او مسئولانی که با تدارک این تحرک ها زمینه ساز حوادث خونین پس از انتخابات شدند باید پاسخگو باشند و با ضرب و زور رادیو و تلویزیون و زندان نمی توان جای شاکی و متهم را عوض کرد.
مهدی کروبی در بخش دیگری از این نامه از آیت الله شاهرودی می خواهد در ایام پایانی ریاستش بر قوۀ قضائیه برای آزادی دستگیر شدگان رویدادهای پس از انتخابات بیشتر تلاش کند چرا که اگر پیش از سپردن زمام امور قوۀ قضائیه به شخصی دیگر کاری در این راستا انجام نشود، دستگیرشدگان بیگناه تا استقرار رئیس جدید قوۀ قضائیه و طی شدن روند انتقال مدیریت مدتی طولانی در زندان ها خواهند ماند. حجت الاسلام کروبی استبداد دینی را بدترین نوع استبداد ها خوانده وخطاب به رئیس قوۀ قضائیه می نویسد آزادی بازداشت شدگان و باز گشت آنان به آغوش خانواده هایشان گامی مؤثر در جهت تفاهم و وحدت ملی خواهد بود.