۱۰ مرداد ۱۳۸۸

ایران غربی ها را به "همدستی در جنایت" متهم کرد

ساعاتی پیش از آغاز محاکمۀ صد تن از دستگیر شدگان تظاهرات اعتراضی جاری در ایران از جمله شخصیت های مهم اصلاح طلب توسط دادگاه انقلاب تهران، دولت ایران کشورهای غربی را به آنچه "همدستی در جنایت" نامید متهم کرد.
منوچهر متکی وزیر خارجۀ دولت نهم گفت که کشورهای غربی و اروپایی با همۀ وسایل مخفی و علنی شان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران دخالت کردند و در این میان دولت انگلستان بدترین نقش را بازی کرد.
وزیر خارجۀ ایران سپس افزود که کشورهای غربی از خلال شبکه های تلویزیونی شان با دخالت در انتخابات ایران چگونگی ساختن مواد منفجره و ایجاد تنش را معترضان آموختند و به این ترتیب "در ارتکاب جنایت و قتل همدست شدند".
گفتنی است که دادگاه انقلاب تهران به ریاست "قاضی صلواتی" محاکمۀ صد تن از دستگیرشدگان تظاهرات جاری در ایران از جمله شخصیت های اصلاح طلب بازداشت شده را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی آغاز کرد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران متهمان را در کیفرخواست خود به تلاش برای انجام "کودتای مخملی" متهم کرد و گفت که رویدادهای جاری ایران توسط سرویس های امنیتی خارجی به ویژه آمریکایی و اسرائیلی طرحریزی و مطابق یک جدول زمانی به اجرا گذاشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: