۱۲ مرداد ۱۳۸۸

موسوی:"دندان شکنجه گران به استخوان مردم رسیده است"

موسوی این اعترافات را نتیجه " شکنجه های قرون وسطائی " ارزیابی کرد و خطاب به اعتراف کنندگان نوشته است که غمگین نباشید مردم وضعیت شما را درک می کنند.
---
در پی پخش اخبار اولین جلسه دادگاه برخی از شخصیت های اصلاح طلب ، واکنش هلای متعددی نسبت به آن انجام شده است. امروز میرحسین موسوی در دهمین بیانیه خود با اشاره به سخنان متهمان دستگیر شده در دادگاه، آنها را " فرزندان انقلاب " نامید که به ارتباط با بیگانه و ساقط کردن جمهوری اسلامی" اعتراف " کرده اند .
موسوی مینویسد این حرف ها " ناله ای عمیق از سرگذشت دردناک پنجاه روز " اسارت بوده است. ناله " انسان های له شده ای که ممکن بود به هر چیز دیگری هم اعتراف کنند." او این صحنه ها را " تدارکی ناشیانه " برای شروع کار دولت دهم نامید و نوشت " از دادگاهی که همه چیزش تقلبی است انتظار دارند عدم وقوع تقلب در انتخابات را اثبات کند." موسوی این اعترافات را نتیجه " شکنجه های قرون وسطائی " ارزیابی کرد و خطاب به اعتراف کنندگان نوشته است که غمگین نباشید مردم وضعیت شما را درک می کنند.موسوی در اعتراض به مسئولان اعلام کرد که دندان شکنجه گران به استخوان مردم رسیده است.
محمد خاتمی نیز دادگاه دیروز را " نمایشی" دانست و اعترافات را " فاقد اعتبار " نامید گزارشگران بدون مرز نیز با انتشار بیانیه ای نگرانی شدید خود را از این محاکمات اظهار داشت و آنرا مضحکه نامید. از سوی دیگر " ایرنا" خبرگزاری رسمی دولتی امروز مدعی شد که گویا مردم بی صبرانه منتظر پاسخگوئی افرادی نظیر میر حسین موسوی ، خاتمی و موسوی خوئینی ها ... به دستگاه عدالت هستند. همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس نیز خواستار محاکمه موسوی شدند. حجت الاسلام نکو نام امروز از سخنان ابطحی و عطریانفر و این که آنها به مسیر اصلی برگشته اند اظهار شادمانی کرد و گفت اگر من قاضی دادگاه بودم موسوی را به جرم آشوبگری محاکمه می کردم. حجت الاسلام محمد تقی رهبر نیز گفت که شکوائیه نمایندگان از موسوی و خاتمی به قوه قضائیه ارائه شده است. او این دو را ریشه فتنه ها و آشوب های اخیر دانست. بد نیست بدانید که سایت جهان نیوز - نزدیک به احمدی نژاد- ضمن ستایش از دادگاه ، در انتقاد به برخی از اشکالات آن نوشته است که " دفاع جانانه و بعضاً تاتر گونه برخی متهمان از انقلاب و ارزش های آن، تردید هائی را در افکار عمومی ایجاد کرده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: