۱۲ مرداد ۱۳۸۸

سخنان خامنه ای و رئیس کودتا در مراسم تنفیذ

آیت الله خامنه ای در حکم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اظهار داشت که رأی داده شده به او "قاطع و بی سابقه بوده" و این رأی در بادی امر "رأی به گفتمان انقلاب اسلامی"؛ "رأی به استکبارستیزی" و "ایستادگی در مقابل قدرت های بین المللی" و همچنین رأی "به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافیگری" بوده است.
رهبر جمهوری اسلامی سپس افزوده است که به پیروی از رأی دهندگان او رئیس جمهوری جدید، محمود احمدی نژاد را در مقام خود منصوب می کند. با این حال، رهبر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده است : "بدیهی است که رأی مردم و تنفیذ اینجانب تا هنگامی است که ایشان بر این صراط قویم پایدار باشند."
در مراسم تنفیذ رئیس جمهوری، محمود احمدی نژاد نیز سخنانی در زمینۀ برنامۀ دولت دهم ایراد کرد. او از لزوم تجدید نظر در ساختار رایج آموزشی کشور سخن گفت و در زمینۀ اقتصادی نیز اظهار داشت که "باید کارهای مهمی برای افزایش ثروت ملی به ویژه در بخش کشاورزی صورت بگیرد."
رئیس جمهوری ایران بار دیگر تأکید کرد که این کشور باید در مدیریت جهانی مشارکت فعال داشته باشد و خطاب به "چند دولت" خارجی که آنها را "خودخواه و مداخله گر" نامید، گفت : "شما در این انتخابات و پس از آن به ملت ما جفا کردید و از توان مالی و سیاسی خود استفاده نامناسبی بردید." محمود احمدی نژاد بار دیگر از کشورهای غربی خواست تا در امور داخلی ایران و دیگران دخالت نکنند.
گفتنی است که در مراسم تنفیذ رئیس جمهوری نه رئیس مجمع نشخیص مصلحت نظام، علی اکبر هاشمی رفسنجانی حضور داشت و نه دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری اخیر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: