۱۲ مرداد ۱۳۸۸

"اعترافات" ابطحی از دادگاه انقلاب تا تلویزیون دولتی


محمدعلی ابطحی، معاون پیشین رئیس جمهوری ایران، محمد خاتمی، در پی اظهارات روز شنبه اش در جلسۀ دادگاه دستگیرشدگان تظاهرات اعتراضی ایران اینبار با حضور در تلویزیون دولتی برخی اظهارات را در مورد "خوراندن دارو و قرص روان گردان" به وی تکذیب کرد و گفت که این اظهارات توهین به هوش افراد است و اینکه وی در دادگاه باور و نظرات شخصی اش را بیان کرده است.
در جلسۀ دادگاه صد تن از دستگیرشدگان رویدادهای اخیر که به طور غیرمنتظره ای به دادگاه رهبران اصلاح طلب تبدیل شد، رئیس دفتر پیشین محمد خاتمی گفت که تقلبی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری صورت نگرفته و مخالفان با طرح این موضوع قصد داشتند اوضاع کشور را ناآرام و تبدیل به افغانستان و عراق کنند.
در پی این اظهارات، همسر محمد علی ابطحی، خانم فاطمه موسوی نژاد تأکید کرد که در جلسۀ دادگاه محمد ابطحی "در وضعیت عادی اش نبوده" و در نتیجۀ مصرف دارو آن سخنان را بر زبان آورده است.
با این حال، محمد علی ابطحی در اظهارات اخیرش در تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی سخن همسرش را شوخی خواند و گفت که خود او درخواست صحبت در دادگاه را داده بود تا به این ترتیب "شجاعت خود" را به "منصه ظهور" برساند.
محمد علی ابطحی در جای دیگری از سخنانش تصریح کرد : اگر چه او در زندان بوده، اما هیچکس حق ندارد او را خارج از نظام تلقی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: