۹ مرداد ۱۳۸۸

مطبوعات فرانسه : در ایران دیوار ترس فرو ریخته است.

سیاسی کشور قرار داشت و نقش داور نهائی را در برابر آنها ایفا میکرد، در جریان انتخابات اخیر این نقش را به کناری گذاشت و با دفاع آشکار از محمود احمدی نژاد خود را در معرض تیر اتهامات معترضان به انتخابات قرار داد.
به عقیدۀ نویسنده، این که اخیراً موج اعتراضات علیه رهبر جمهوری اسلامی شدت بی سابقه ای گرفته است، نشان از بحرانی دارد که رژیم اسلامی تاکنون بخود ندیده بود. نویسنده معتقد است که پیام این اعتراضات در مطبوعات کشور باید در لابلای خطوط جستجو کرد. بعقیدۀ نویسنده، گرچه ممکن است این نوع اعتراضات عواقب هولناکی داشته باشد، ولی دیوار ترس فرو ریخته است.
فیگاروی امروز گزارشی هم دارد از چگونگی درگیری های اردوگاه اشرف در عراق که ژرژ مالبرونو آنرا تهیه کرده است. او می نویسد نیروهای امنیتی عراق برای حل معضل اردوگاه اشرف دچار مشکل شده اند. دیروز برای دومین روز متوالی درگیری ها به زخمی شدن صدها نفر انجامید و پلیس صدها نفر دیگر را نیز دستگیر کرد ولی هنوز به یک چهارم اردوگاه دست نیافته است. مالبرونو می نویسد عراق اینک تصمیم گرفته است که اردوگاه اشرف را که سه هزار مجاهد را در خود جا داده است بنام حاکمیت باز یافته، در اختیار خود بگیرد.
او می نویسد ماجرا از دو روز پیش آغاز شد که 800 سرباز عراقی وارد اردوگاه شدند تا در درون آن یک پاسگاه پلیس دایر کنند به این قصد که از آنچه در آنجا می گذرد، مطلع شوند. آنها اما با مقاومت شدید ساکنان اردوگاه مواجه شدند و در نتیجه به نیروهای ضد شورش پلیس متوسل گردیدند. نویسنده توضیح می دهد که از ماه مه گذشته بدنبال توافق امنیتی میان آمریکا و عراق کنترل اردوگاه به دست بغداد افتاد و اینک دولت مدعی است که اشغال اردوگاه تجلی اراده آنها به اعمال قانون در سراسر کشور است. با این حال مجاهدین مدعی اند که این کار برای تامین رضایت دولت ایران انجام می گیرد .
بعقیدۀ آنها سرکوب در ایران و خشونت در اردوگاه اشرف دو روی یک سکه اند. و سرانجام از لوموند امروز عصر بد نیست به مقاله ای اشاره کنیم که به انتخابات در افغانستان اختصاص دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: