۹ مرداد ۱۳۸۸

حلقه اردبیل در دولت کودتا .

برخلاف گمانه زنی‌ها در باره شخصیت‌های مطرح برای حضور در کابینه، شنیده‌های خبرنگار ما ازمنابع موثق حکایت از آن دارد که احمدی‌نژاد قصد دارد برای آرایش کابینه دهم مهره‌های نزدیک به خود را که شناخت کاملی از آنها دارد وارد عرصه کند.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، احمدی‌نژاد که به دلیل پافشاری در حمایت از اسفندیار رحیم مشائی این روزها وضعیت بغرنجی را پشت سر می‌گذارد، می‌خواهد در ترکیب آینده خود، مدیران زمان استانداری اردبیل خود را که در چهار سال گذشته از آنها به عنوان مهره‌های پشت پرده استفاده زیادی می‌کرد را به صحنه وارد کرده و کابینه آینده را با شکلی جدید بچیند، این در حالی است که احمدی‌نژاد در کابینه نهم، تنها محرابیان را از جمع مدیران زمان استانداری خود وارد کابینه کرده بود.
بنا بر این گزارش، نیکزاد، معاون عمرانی کنونی وزیر کشور و از مدیر کل‌های احمدی‌نژاد در استانداری اردبیل، رحیم قربانی، استاندار کنونی آذربایجان غربی، محمود عباس زاده مشکینی، مدیر کل سیاسی کنونی وزارت کشور و از جمله مدیران کل استانداری وقت اردبیل و فتح‌اللهی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری و معاون سیاسی استانداری اردبیل در زمان احمدی‌نژاد از نزدیک‌ترین افرادی هستند که شنیده‌ها حکایت از حضور قطعی آنان در مشاغل کلیدی و ترکیب آینده کابینه دارد.
این گزارش می‌افزاید: نیکزاد معاون عمرانی وزیر کشور، از جمله گزینه‌هایی است که برای تصدی یکی از وزارتخانه‌های فنی در نظر گرفته شده و قربانی هم از جمله گزینه‌های مدنظر احمدی‌نژاد برای تصدی وزارت راه یا وزارت مسکن و شهرسازی به شمار می‌رود. فتح‌اللهی نیز که بسیاری از مشورت‌های سیاسی به احمدی‌نژاد توسط وی داده می‌شود در صورت پایان یافتن رایزنی‌ها به جای صادق محصولی به وزارت کشور خواهد رفت.
در همین حال، عباس زاده مشکینی که از مهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد به شمار می‌رود، با توجه به سوابق خود در عرصه‌های فرهنگی از گزینه‌هایی است که تصدی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد یا سخنگویی دولت را بر عهده خواهد گرفت.
گفتنی است، سوابق ـ رزومه ـ مربوط به برنامه‌ها و اهداف حلقه اردبیل احمدی‌نژاد دریافت شده و با این ترکیب باید کابینه دهم را کابینه نزدیکان و دوستان طراز اول احمدی‌نژاد که سابقه دوستی و رفاقت چند دهه‌ای با وی را دارند به شمار آورد.
همچنین، رایزنی احمدی‌نژاد با بسیاری از افراد شاخص و رویکرد انتقادی این قبیل افراد به عملکرد احمدی‌نژاد و خودداری آنان از حضور در کابینه امکان حضور حلقه اول نزدیکان احمدی‌نژاد در کابینه آینده را قوت بیشتری بخشیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: