البته آمار 24 تا 30 هزار نفری کشته شدگان حوادث جاده ای در کشور در طول یکسال اگرچه هیچ گونه عزمی را در مدیران عالی وزارت راه و ترابری ایجاد نکرده است که با توجه به همین امکانات سخت افزاری جاده ای کشور و با بهینه سازی تجهییزات نرم افزاری آمار کشته شدگان جاده ای کشور را کاهش دهند. اما سقوط هواپیماهای روسی و حوادث مربوط به آن باعث گردیده است که توجه بیشتری به این 30 هزار کشته در جاده های کشور بشود.به گزارش "تابناک" سقوط بیست و دو فروند از هواپیماهای روسی از سال 1368 تاکنون که بطور متوسط بالغ بر یک سقوط در سال را شامل می شود و در برگیرنده هواپیماهای روسی مدل "یاک و توپولف و آنتونف و همچنین ایلیوشین" می باشد اگرچه هنوز برای مدیران وزارت راه و ترابری در مقایسه با آمار تصادفات جاده ای عدد قابل ملاحظه ای محسوب نمی شود اما حداقل این امکان را برای افکار عمومی کشور ایجاد کرد که بتواند اقدامات مدیران ارشد این وزارتخانه را بررسی نماید.بنابر این گزارش آقای ا ـ ب نماینده دوره هفتم مجلس که اکنون معاونت پارلمانی وزارت راه و در شهریور ماه سال 87 بازنشسته شده است به همراه آقای غ ـ پ معاونت مدیریت منابع انسانی که او هم پس از سی و چهار سال بازنشسته شده است به همراه دو تن دیگر از معاونین این وزارتخانه، هم اکنون دوران بازنشستگی خود را سپری می کنند.گفتنی است در حالی که وزارت راه و ترابری با دادن مجوز به بخش خصوصی و بدون هیچ گونه نظارت بالا دستی، هواپیماهای فرسوده روسی را به کشور وارد می کند، معلوم نیست به جای به کارگیری نیروهای جوان که توانایی ریسک پذیری داشته باشند و بتوانند با درایت و پشتکار، ایران را از این مشکل خود ساخته برهانند، بکارگیری نیروهای امتحان پس داده و فسیل شده در سیستم اداری چه توجیهی می تواند داشته باشد.شایان ذکر است، که آقای غ.پ بازنشسته دیوان محاسبات با 34 سال سابقه خدمت و ا.ب نیز که بازنشسته آموزش و پرورش هستند، برای فعالیت آن ها در وزارت راه و ترابری مجوزی صادر نگردیده و لذا اقدامات و امضای آنان در سیستم اداری غیرقانونی است.
۹ مرداد ۱۳۸۸
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
لطفاً نظر بدهید: