۸ تیر ۱۳۸۸

کروبی در میان تجمع کنندگان مسجد قبا ، مردم : بهشتی کجایی موسوی تنها مونده


امروز یک‌شنبه ۷ تیرماه ۱۳۸۸ بین ساعت ۲۰ - ۱۸ به مناسبت شهادت دکتر بهشتی در واقعه‌ی هفتم تیر ۱۳۶۰ مراسم سالگردی در مسجد قبا واقع در خیابان قبا - شریعتی برگزار شد.
طبق برنامه‌ای که اواخر دیشب از سوی هواداران موسوی اعلام شد، تصمیم بر این گرفته شد تا مردم در مسجد قبا تجمع کنند.
نیروی انتظامی در سرتاسر خیابان قبا از سمت شریعتی حضور داشت، در حالی که خبری از پلیس ضد شورش و لباس شخصی‌ها نبود. در چند کوچه‌ی فرعی هم تک و توک نیروهای امنیتی با دوربین‌های هندی‌کم مشغول فیلمبرداری بودند. یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای هم در بین مردم می‌گشت و فیلم می‌گرفت که معلوم نبود وابسته به چه نهادی است. در دقایق اول شروع مراسم نیروی انتظامی مردم را به جلوی در مسجد هدایت می‌کرد و از ایستادن در فاصله‌های دورتر منع می‌کرد.
نیم ساعت از مراسم نگذشته بود که جمعیت، کل خیابان قبا از سمت شر یعتی تا ۱۰۰ متر بالاتر از مسجد را پر کرده بود. یک ماشین آتش‌نشانی، ۲ آمبولانس و حدود ۸ ماشین ون نیروی انتظامی نیز در خیابان مستقر شده بودند.
جمعیت فقط حضور داشت و هیچ شعاری داده نمی‌شد. تا این که با چند صلوات شعاردادن‌ها شروع شد که البته به صورت مقطعی بود. فرستادن صلوات و گفتن الله اکبر و نشان دادن علامت پیروزی از حرکات اولیه‌ی تجمع بود. پس از آن شعار «بهشتی کجایی، موسوی تنها مونده» هم سر داده شد. جمعیت حاضر، با احتساب افرادی که داخل کوچه‌های فرعی بودند، بالغ بر ۷ هزار نفر بود. به تدریج و با نزدیک شدن به ساعت ۷:۳۰ بخشی از جمعیت کم کم به سمت خیابان شریعتی حرکت کردند و در حال پراکنده شدن بودند که ناگهان مهدی کروبی به همراه ۳ محافظ خود در بین جمعیت دیده شد. کروبی مسیر خیابان قبا به سمت مسجد را، همراه مردمی که با دیدنش فریاد شادی سردادند، پیاده پیمود. مردم با دیدن کروبی به بر سر شوق آمده و با سردادن شعارهای «کروبی موسوی حمایتت می‌کنیم» و «کروبی موسوی رای ما رو پس بگیر» و الله اکبر دوباره به سمت مسجد حرکت کردند. کروبی وارد مسجد شد و چند دقیقه بعد پسر دکتر بهشتی جلوی در مسجد ظاهر شد و با بلندگوی دستی از مردم تشکر و عذرخواهی کرد که امکانات مسجد محدود بوده و امکان پذیرایی از همه‌ی مردم نیست. وی حضور مردم را نشانه‌ی زنده بودن آرمان‌های بهشتی و یارانش توصیف کرد و افزود: «آقای موسوی هم قرار بود مانند سال‌‌های قبل در مراسم شرکت کنند، ولی به دلایلی نتوانسته‌اند خودشان را برسانند. ایشان از من خواستند تا عذرخواهی‌شان را هم به برگزارکنندگان مراسم و هم به شما برسانم.» وی در پایان، از جمعیتی که درخواست داشت کروبی هم صحبتی داشته باشد، خواست که با نیروی انتظامی همکاری کنند.
رضا عطاران نیز با لباس سبز در بین جمعیت دیده شد.
پس از چند دقیقه ماموران نیروی انتظامی جمعیت را به سمت شریعتی هدایت کردند، اما گویا چند درگیری در تقاطع قبا-شریعتی اتفاق افتاد که باعث شد مردم به سمت بالاحرکت کرده و از کوچه‌های فرعی متفرق شوند. موتورسواران و گارد ضد شورش در خیابان شریعتی بسیار دیده می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: