۸ تیر ۱۳۸۸

آزادی 5 نفر از 9 کارکند بازداشتی سفارت بریتانیا


حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی صبح امروز با تأیید خبر آزادی پنج تن از کارکنان بازداشت شده سفارت بریتانیا در تهران متذکر شد که چهار کارمند بازداشتی دیگر کماکان تحت بازجویی قرار دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با اعتراض اتحادیه اروپا متذکر شد که "هيچ ديپلماتی در سفارت انگليس در تهران دستگير نشده است و دستگيری کارمندان ايرانی در سفارت انگليس ربطی به کنوانسيون حقوق ديپلماسی يا نقض عرف ديپلماتيک ندارد". وی افزود:" بازداشت شدگان اتباع ايرانی و کارمند محلی در سفارت بودند که وادار به اقدامات خلاف قانون و مقررات شده بودند و طبيعی است طبق مقررات با آنان رفتار خواهد شد".
همچنین حسن قشقاوی از گفتگوی تلفنی شب گذشته ، میان منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و دیوید میلیبند همتای بریتانیایی وی خبر داد.
بنا به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران ، در این گفتگو دیوید میلیبند خاطر نشان کرده که دولت کشورش به هیچ وجه قصد دخالت در امور داخلی ایران را ندارد و منوچهر متکی نیز در پاسخ اظهار امیدواری کرده است که اگر چنین سخنانی را در عمل بتوان مشاهده کرد ، این خود گام مثبتی به حساب خواهد آمد.
در ادامه سخنانش ، حسن قشقاوی متذکر شد که جمهوری اسلامی به هیچ وجه قصد کاهش روابط سیاسی با کشور های خارجی و یا بستن سفارتخانه های آنها را در ایران ندارد.
روز گذشته منوچهر متکی در یک کنفرانس مطبوعاتی ، خطاب به دولت انگلیس اظهار داشت که این کشور نباید" به بازی باخته" ادامه دهد چرا که این نه به نفع مردم انگلیس و نه به نفع روابط دو کشور است که به دلیل عملکرد دولت انگلیس به آن لطمات زیادی وارد شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً نظر بدهید: