از شرایط اقتصادی و ركود بازار مطلعم و میدانم كه مشكلات پدید آمده در جامعه بر كار شهرداری اثر زیانبار و سنگینی دارد./جو منفی آن قدر زیاد بود كه یك بار از پشت تریبون اعلام كردند كه سوار شدن در BRT حرام است.
شهردار تهران گفت: اگر به صورت سه شیفت در شهر كار كنیم ،میگویند آلودگی زیستمحیطی ایجاد كردیم و اگر كار را متوقف كنیم ،طور دیگری انتقاد میكنند. در كل به هر شیوه كه در شهر كار كنیم، برایمان حرف درمیآورند.
محمدباقر قالیباف عصر روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه تعریض بزرگراه آبعلی در مورد دروازههای ورودی شهر تهران تاكید كرد: مطابق با برنامه قرار بوده هفت ورودی شهر تهران ساماندهی شود و در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته ،میتوان اعلام كرد كه دروازههای ورودی شهر تهران تا حدودی آبرومند و منضبط شده است.
وی افزود: دروازههای ورودی شهر تهران باید علاوه بر بحثهای عمرانیبه بحثهای زیباسازی هم توجه داشته باشد.
شهردار تهران با بیان این كه تهران در حال حاضر دو قطبی شده است،تصریح كرد: شمال تهران نسبت به جنوب و غرب تهران نسبت به شرق از خدمات بیشتر برخوردار است
اما در حال حاضر حجم فعالیتهای عمرانی و سرعت كارها در شرق تهران قابلیت قیاس در بحثهای دیگرنیست و پروژههای غرب تهران به سرعت در حال انجام است.
قالیباف ادامه داد: مترو نیز تا منتها الیه شرق تهران رسیده و از كنار اتوبان شهید یاسیمی تا پایانه شرق تهران ادامه پیدا میكند . با احداث پایانه شرق نیز بار ترافیكی موجود در چهارراه تهرانپارس و تقاطع پایانی شرق منتقل میشود.
به گفته وی ،مردم جنوب و شرق تهران در حال حاضر بیشترین برخورداری را از خطوط BRT دارند، اگرچه در روزهای ابتدایی احداث خطوط BRTحرف وحدیثهای زیادی پشت آن وجود داشت.
شهردار تهران ادامه داد: در ابتدای كار احداث خطوط تندرو در تهران انتقاد زیادی وجود داشت اما بعد از گذشت چهار ماه بیشتر از این نمیتوانستند فشار سیاسی و خبری بر این قضیه وارد كنند، چرا كه روی این كار را، نداشتند.
به گفته وی حتی جو منفی آن قدر زیاد بود كه یك بار از پشت تریبون اعلام كردند كه سوار شدن در BRT حرام است.
هزینههای 10 برابری تملك برای احداث پروژهها
شهردار تهران با اشاره به هزینههای سنگینی كه برای تملك پروژههای محدوده شرق تهران میشود ،تاكید كرد: ادامه راهشهید همت و زینالدین معارضین زیادی داشت و هزینههای زیادی برای آن شد. به عنوان مثال هزینه تملك در محدوده میدان پروین حدود 160 میلیارد تومان هزینه به خود اختصاص داد.
به گفته شهردار تهران، معمولا بین شش تا هفت برابرحتی تا 10 برابر احداث پروژههای عمرانیصرف وقت، پول و هزینه تملك معارضین ملكی و تاسیساتی میشود. شهردار تهران در مورد پروژههای شرق تهران خاطر نشان كرد: پل خاقانی تقاطع شهید باقری تا 15 روز آینده افتتاح میشود و با افتتاح سایر پروژهها ،گرههای مهمی از مشكلات ترافیكی در شرق تهران گشوده میشود.
وی افزود: تا پایان امسال شرق تهران از جهت بزرگراهی و شبكهراهها تكمیل میشود.
وی با بیاناینكه هرگز اهل گلهگذاری نبودهام یادآور شد: اگرچه اهل گلهگذاری نیستم اما ازشرایط اقتصادی رونق و ركود بازار آگاهم و میدانم كه مشكلات پدید آمده در جامعه بر كار شهرداری اثر زیانبار و سنگینی میگذارد اما تلاش میكنیم كه این مشكلات به مردم منتقل نشود.
خیابان ولیعصر ظرف 48 ساعت آینده یكطرفه میشود
شهردار تهران همچنین پس از پایان مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در مورد یك طرفه شدن خیابان ولیعصر گفت: این خیابان حداكثر ظرف 48 ساعت آینده یكطرفه میشود و علت تاخیر در این كار عدم اطلاعرسانی كافی و امكان سردرگمی شهروندان بود.
وی افزود: خط ویژه این محدوده كه در حال حاضر تا خیابان فاطمی است تا تجریش ادامه پیدا میكند.
به زودی انسانها در خیابان ولیعصر مسلط میشوند
شرایط سختی داریم
وي با اشاره به اهمیت خیابان ولیعصر یادآور شد: بر اساس طرح جامع خیابان ولیعصر یك گنجینه بزرگ است كه باید حفظ شود و كارها به گونهای دنبال میشود كه تا در آینده در خیابان ولیعصر تنها انسانها در آن مسلط باشند و هیچكس ضرورت آوردن خودروی شخصی در این محدوده را احساس نكند.
شهردار تهران در مورد احداث چهارمین خط تندرو (راهآهن – تجریش)گفت: به دلیل آنكه مطالعات گردشگری خط چهارم تندرو تكمیل نشده بود این اقدام فعلا از دستور كار خارج شد تا مطالعات گردشگری این محدوده همراه با مطالعات ترافیكی تكمیل شود.
وی افزود: از ابتدای سال آینده خط بیآرتی در محدوده خیابان ولیعصر احداث خواهد شد.
ادامه دادن پروژههایی كه 50 درصد پیشرفت داشته است
قالیباف در مورد پروژههای نیمهكاره شهرداری كه به دستور شورای شهر تهران برخی از آنها اجرا نخواهد شد گفت: در حال حاضر شرایط سختی داریم چرا كه درآمدها به صورت كامل محقق نشده و به همین دلیل به شورای شهر پیشنهاد دادیم كه پروژه جدیدی را آغاز نكنیم.
وی افزود: پروژههایی كه 50 درصد پیشرفت كار داشتهاند، ادامه داده و مابقی پروژهها را متوقف میكنیم.
قالیباف با بیان اینكه حدود دو هزار پروژه كوچك وبزرگ در تهران وجود دارد،خاطر نشان كرد: اولویت ما تكمیل پروژه است و سعی میكنیم تا پروژهای در روی زمین نماند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
لطفاً نظر بدهید: